Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya Messenger!


Scorpios

Rekommendera Poster

Hej!
Jag laddade ner nya Windows Live Messenger för några dagar sen. Installationen gick snabbt och smärtfritt men problemet som genast uppstod var att jag varken kunde logga in eller koppla upp mig på nätet.
Är det någon som har en bra förklaring till varför det blir såhär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Scorpios !

Har du testat att avinstallera Windows L Messenger och ominstallera denna igen?

Och avinstallera den gammla först innan du installerar den nya!

Annars så gör det!

Har själv denna utan problem!

Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Avinstallera eller inte, det spelar ingen roll. Nya msn messenger fungerar inte som det ska.
Har själv XP IE8 SP3 och testade igår att installera den fulla (inte beta) versionen - efter att ha gjort en systemåterställningspunkt, tack och lov - men inte ens installationen gick igenom den här gången. Med brandvägg eller utan, spelade inte heller någon roll. Testade också för några månader sedan. Då gick installationen igenom men man blev utloggad hela tiden. Googla och Yahoo'a på "msn + problem" så ska du se att du inte är ensam om problemet!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Live Messenger på tre datorer. En med XP Pro SP3 och en med XP Home SP3. Dessutom en med Vista Home Premium SP1. Svenska versionen och med svenska som operativsysstem språk. Desstuom har jag installerat den på engelska Windows 7 Beta 1!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DansHej scorpio!
Har IE 7 , Vista Premium. Nu nya Messenger Live som jag körde som en uppdatering på Betan,gick som smort inga problem alls.Dans
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Avinstallera eller inte, det spelar ingen roll. Nya msn messenger fungerar inte som det ska.
Har själv XP IE8 SP3 och testade igår att installera den fulla (inte beta) versionen - efter att ha gjort en systemåterställningspunkt, tack och lov - men inte ens installationen gick igenom den här gången. Med brandvägg eller utan, spelade inte heller någon roll. Testade också för några månader sedan. Då gick installationen igenom men man blev utloggad hela tiden. Googla och Yahoo'a på "msn + problem" så ska du se att du inte är ensam om problemet!


Hej!

Det är inge fel på den nya Messnger!!

Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att avinstallera åtskilliga gånger och då fungerar internet som det skall. Men så fort jag ominstallerar den nya Messenger så uppstår samma problem om och om igen. Jag loggas aldrig in och internet slutar därmed att fungera! Hur som helst så har jag återigen installerat den gamla versionen och allt fungerar som smort.  Det verkar som om jag inte är ensam om att ha detta problem. Tycker bara att det är väldigt konstigt att det fungerar för vissa men inte för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min wlm fungerar klockrent. kolla på messenger i verktyg, alternativ och gör en felsökning på anslutning dom flesta fastnar på proxy server eller nätverk porter. ibland är det brandvägg som man kan skylla på min kompis hade samma problem inte exakt men hon fick inte gång i messenger men internet fungerade då jag avinstallerade hennes teliasäkerhet tjänst och fungerade windows live messenger på hennes data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Fick problem med en av 3 PC. Den tredje  hänger sig vid inloggning i Messenger och det går därefter inte att surfa utan att boota om datorn! Alla tre har Windows XP Pro. De som fungerar har SP2 och den som inte fungerar har SP3. Kan SP3 vara boven? Trådlöst eller kabel har heller ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej Scorpios!
Jag har precis samma problem, och det gör mig galen!
Allt jag vill just nu är att bara få bort skiten, och ha tillbaka mitt kära gamla messenger. Har kämpat i åtskilliga timmar, men ingenting verkar fungera. Hur lyckades du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...