Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorskärm & Headset.


philipdaman

Rekommendera Poster

Jag har nyss satt ihop en fin shoppinglista på en bra dator.

Men, det är 2 saker kvar, Headset & Skärm. Headset är ju pain in the ass att leta efter, det finns massvis av dom men inga bra.
Så då funderade jag på detta headsetet QPAD® QH-1339 mest för att overkilla och vara lite onödig. eller så skulle jag välja Saitek Cyborg Headsetet.
Förslag? Jag ska altså lyssna på musik och spela med det.

Sedan då, skärmen. Jag vill ha en stor datorskärm ( ingen tv) och undrar då förslag på bra sådana. Om det gör skillnad på val så ska jag spela med skärmen :)

Sedan undrar jag lite smått hur man gör ett "utökat skivbord" med 2 skärmar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag flyttade den här tråden till forumet köpa datortillbehör och komonenter.

QPAD® QH-1339 verkar vara ett bra headset med mycket bra ljud men med det priset så känns det overkill. Här är en recension på den http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=375364

Om du har pengarna så är det ett väldigt bra headset men jag skulle gå på cyborg headsetet eftersom det har ett bra pris för vad man får.

Om du vill ha en stor skärm ska du satsa på 24 tum och uppåt sen vilken beror ju på vad du är beredd att lägga på en skärm.

För att få utökat skrivbord högerklicka på skrivbordet/egenskaper/inställningar/sen finns det en kryssruta som du får markera (utöka skribordet till denna skärm) det fungerar bara när den har två skärmar inkopplade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är lite mer seriös på musiksidan så skulle jag rekommendera att skaffa ett par riktiga lurar istället för headset. Sedan kan du köpa något billigare headset för spel. Visserligen blir det två lurar men headset har oftast spel och telefoni som målgrupp och är kanske inte så bra på att återge musik. Men om du bara spelar mp3, wma etc som inte håller bästa kvalité så kan du gå på ett lite mer kvalitativt headset eftersom komprimeringen av musiken ändå klipper bort delar av frekvensomfång och plattar till ljudet. Headset är en djungel och jag skulle rekommendera att du söker runt efter aktuella recensioner på nätet för att få lite tips. Modeller kommer nämligen och går i snabb takt och det är svårt att hålla sig uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...