Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det är tur .....


Attas

Rekommendera Poster

Nu funkar det bra. Går relativt snabbt att bläddra mellan sidorna. Men det kommer och går detta med snabbheten och det är allt som oftast PC för Allas webbsida som är trög.

Men några övriga problem med datorn har jag inte (just nu).
Det är en bra dator, synd att det inte är min egen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Däremot så irreterar jag mig på att jag bara får 65 Mbit`s istället för närmare 300 som jag har H-varaor för!

Helren

Jag tyckte det såg ut som att du fick ca 30 Mbit/s och inte 65 Mbit/s.

Framför allt så beror ju filöverföringshastigheten på vad man har för bredbandsabonnemang, dvs vilken hastighet man betalar för.

Även om man har ett trådlöst nätverkskort och en trådlös router som klarar av förslaget till den kommande 802.11n-standarden, dvs en lufthastighet på 300 Mbit/s, så kan det ju aldrig ge en filöverföringshastighet på 300 Mbit/s.


Hej!

Jo det stämmer! Men går jag till Nätverksstatus i VISTA så står det där att jag har 65Mbit`s Uppkoppling!

Men Bredbandskollen.se så ser siffrorna ut som jag skrev!!!

Vad jag förstår så är detta 2 olika saker?

Och jag betalar för 30Mbit`s  !!

Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jo det stämmer! Men går jag till Nätverksstatus i VISTA så står det där att jag har 65Mbit`s Uppkoppling!

Men Bredbandskollen.se så ser siffrorna ut som jag skrev!!!

Vad jag förstår så är detta 2 olika saker?

Och jag betalar för 30Mbit`s  !!

Det du ser i Nätverksstatus är den högsta lufthastighet som routern och det trådlösa nätverkskortet har kommit fram till att det fungerar med. Sedan är normalt filöverföringshastigheten normalt ungefär hälften av hastigheten på själva databitarna i luften. Så det verkar normalt.

Det verkar ju också som att du får ungefär de 30 Mbit/s som du betalar för.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


 Men går jag till Nätverksstatus i VISTA så står det där att jag har 65Mbit`s Uppkopling


det är den hastighet du kan skicka data mellan 2 datorer i nätverket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...