Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket grafikkort kan man köpa?


swikman

Rekommendera Poster

Har en dator med ca 4år på nacken, om jag vill köpa ett bättre grafikkort vad går man på då.
Det är AGP plats jag har men kan man köpa vilket kort som helst? eller är det något man måste tänka på

Minimum krav kanske !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Om du har en agp plats på ditt moderkort kan du bara använda agp grafikort. Här finns några grafikkort du kan kolla runt bland.

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10413

Sen beror det på ditt nätaggregat vilket grafikkort du kan ha. För lite bättre grafikkort behövs ett kraftigare nätaggregat.

Sen måste du bestämma hur mycket pengar du vill lägga på ett grafikkort.

Jag flyttade också den här tråden till forumet köpa datortillbehör och komponenter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag om nätagregatet räcker till, kan man öppna burken och läsa på nätagreatet eller måste man ta hänsyn vad som finns för andra greijor i burken?

Om jag ska ha ett grafikkort som klarar av att jag surfar eller använder div office program och att sonen ska kunna spela hyfsat nya spel, vad ska stå i specifikationen?

Directx open gl eller 3d eller annat?!"#Det var inte jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag om nätagregatet räcker till, kan man öppna burken och läsa på nätagreatet eller måste man ta hänsyn vad som finns för andra greijor i burken?

Du öppnar datorn och läser på nätaggregatet dels den totala effekten, t ex 350W, och dels mängden ström (A) som det kan leverera på 12V, kan t ex stå 12V 18A. Skriv här vad du får fram.

Hur är datorn utrustad för övrigt? Antal hårddiskar, CD/DVD-enheter, vilken processor, annat som drar ström?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätagregatet är en Tricod 400w ATX 2,03 Modell 400X
Glömde kolla DC ut

Det som finns i datorn är
Cd
DVD
Diskett
Sata hårdisk

Kan detta säga något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom grafikkort drar mycket på 12V så är det viktigt att veta hur mycket ström som kan levereras på 12V.

Men 400 W räcker inte till grafikkort som drar mycket ström i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...