Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv:n som bildskärm


mange4

Rekommendera Poster

Jag vill koppla tv:n som bildskärm för att titta på film från datorn jag har en tv out och en kort kabel snutt med två kontakter på den ena är en rca och den andra en s-video och i tv:n har jag en scart med tre rca ingångar som det står video,audio,audio på kopplar jag in rca:n i video ingången på scarten så blir det ingen bild.Ska man ha en speciell kabel mellan dator och tv??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Du måste välja TV-ut i inställningarna för grafikkortet på datorn för att det ska hända något.

 

2) Din SCART-adapter måste ha ingångar, du kanske råkar ha en med utgångar

 

3) Kanske självklart, men videokanalen måste oftast väljas på TVn.

 

4) Inställningarna för grafikkortet kanske inte lyckats känna av att du använder en kompositkabel (rca), det brukar gå att ställa in manuellt beroende på vilket sorts kort du har.

 

www.tvtool.de är en bra resurs i övrigt.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.tvtool.de är en bra resurs i övrigt.

 

Verkar vara ett händigt litet program, funderade på att regga det men deras betal sida såg inte riktigt seriös ut.

 

Nån som köpt programmet tidigare ?

 

[inlägget ändrat 2001-08-08 20:28:50 av Nibbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veakr vara ett händigt litet program, funderade på att regga det men deras betal sida såg inte riktigt seriös ut.

 

Nån som köpt programmet tidigare ?

 

Nope, TVCC är den versionen som fungerar på korten som vi har här - vilket var freeware.

 

Jochen Merz Softwares hemsida var verkligen läskig. Fast den är på gränsen till att vara såpass hemsk att de bara måste vara seriösa... ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jochen Merz Softwares hemsida var verkligen läskig. Fast den är på gränsen till att vara såpass hemsk att de bara måste vara seriösa... ;)

 

LOL, ja det är väl så.

 

Får väl skicka pengar annars, undrar vad som hände med idén att man skulle kunna generera ett engångs nummer genom sin bank som är giltig just för EN transaktion, vore suveränt om alla kunde börja med det.

 

Tror det var American Express som började med det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...