Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup av dvd-skivor?


ventur

Rekommendera Poster


Hur gör jag för att lägga en inspelad dvd på hårddisken (tex en film) för att sedan kunna bränna den som en backup?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du är ute efter att göra en kopia av en DVD-skiva på en annan DVD-skiva så innehåller många bränningsprogram en kopieringsfunktion. Det brukar fungera alldeles utmärkt även om man bara har en DVD-enhet, då kommer programmet att först läsa in DVD-innehållet och därefter be dig stoppa in den nya skivan innan den börjar bränna ut innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ja, jag har bara en DVD-enhet.
Har du något bra förslag på program att använda?
Finns det något på PC för allas programbank eller på någon skiva som följt med tidningen eller är det bättre och köpa ett separat?
Finns det något inbyggt i Vista tex?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mina två senase datorer har det kommit ett Roxio-program som jag har använt för att göra kopior, men kanske att CDBurnerXP fungerar (har för mig att det ska finnas i programbanken men annars så är det ju bara att googla på namnet så kommer du rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, du rekommenderade mig CDBurnerXP för ett tag sedan. När jag skulle ladda ner det fick jag meddelande om att jag måste ha NET Framework installerat på datorn först.

När jag skulle installera NET Framework fick jag detta meddelande;

Image2.jpg

Jag har (lånar) en Dell Latitude D620 med XP prof.

Varför går detta inte att installera? Eller ännuvärre, varför går det inte att installera CDBurnerXP utan tilläggsprogram?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...