Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korkad bloggfunktionalitet i "Smart"


Urban Anjar

Rekommendera Poster

Jag blir rätt avundsjuk på hustrun som bloggar i wordpress. Daglig statistik, inte bara antal besökare utan också vad de läst och varifrån de kom. Har någon googlat på "Strömsnäsbruk" och råkat hamna i hennes blogg så vet hon det. Statistik är ett utmärkt medel för att förbättra sina bloggar. Skriv mer om det som folk läser helt enkelt... Dessutom ser man effekten av externa länkar och liknande.

Likaså funkar inte pingningen som den ska, och det kan den inte göra så länge man inte kan lägga in korrekta etiketter i sin blogg. Bloggosfären använder dessa etiketter, och att komma upp på intressant.se eller knuff.se genererar massor med trafik.

Givetvis förlorar PfA på det här, för bloggarna driver inte så mycket trafik till sidan som de kunde göra. Säkert drar sig en och annan bloggare för att skriva här eftersom verktygen inte riktigt håller måttet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller verkligen med. Statistik är nånting som borde utvecklas och göras mer lättillgänglig, varför kan man t.ex inte få tag på besöksstatistiken på sin bloggs huvudsida? Eller att kunna se nya kommentarer nånstans?. Hittade precis nyligen att man kunde se specifikt antal besökare på bloggen för varje dag eller en vecka. Men ingen historik man kan kolla bakåt på(besökare för en månad hade dessutom varit bra?). Sen att det inte går att få tag på statistik på var läsare kommer ifrn har ju Urban redan nämnt.

Känns som att man sitter i en liten bubbla när man bloggar här för det är bara läsare som besöker just pc för alla som nås. Varför utnyttjas inte bloggarna för att dra mer trafik till sidan? Blir roligare för alla parter:)

PS. Sån här mailbevakning av inläggen hade ju varit bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade precis nyligen att man kunde se specifikt antal besökare på bloggen för varje dag eller en vecka.


Det är alltid något, sa han som såg Åmål. Var hittade du det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du förstår det var ganska logiskt...? Om man klickar på bloggfliken så kan man på högersidan se lite statistik utan siffror, såsom mest besökta osv. om man i den listan klickar på fler. Så kommer man vidare till en sida där man kan välja t.ex besöksstatistik för en dag eller en vecka.

Jo sen var det ju det här med mail-påminnelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då är man ju inte alldeles blind.

Men jag vill ju ha lite bättre upplösning än så. Jag menar vilket av mina inlägg är det folk läser? Kanske är det helt enkelt det senaste, men det kan ju lika gärna vara något gammalt som de googlar sig till. Vad sökte de i så fall på för sökord? Det vore kanske lönt att använda det sökordet igen...

Vad har redaktionen för åsikter i frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...