Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VARNING för nödladdare


sanfrid

Rekommendera Poster

Hej,

Vill varna alla med mobil från SonyEricsson med den breda kontakten att använda denna nödladdare. Den har högsta skräpfaktor! Denna nödladdare delades ut till nya prenumeranter som lockvara. Hur IDG överhuvud taget kan skicka ut sånt skräp som tydligen inte utsatts för den minsta test!!! Betackar mig från att få sådana "presenter" från IDG i fortsättningen.

Första gången jag provade den satt den ena av låsclipsen kvar i mobilen när jag tog bort kontakten. Med följd att det inte gick att sätta dit några tillbehör i mobilen. Det var mycket besvärligt att få bort den kvarsittande plasten från mobilen, men som tur var lyckades det med hjälp av ett specialverktyg. Har en ny C902 som jag absolut inte vill ha förstörd på grund av sånt skräp som IDG skickar ut.

Provade hållfastheten på den återstående låsclipsen med fingerkraft och den gick av direkt! Plastmaterialet i adaptern är av urusel kvalitet och så spröd att den är totalt värdelös.

Kommer IDG att ta ansvar för service för de mobiler som skadas av den hör nödladdaren? Det är säkert långt i från alla som kan ta bort de kvarsittande plastreserna i mobilen utan att skada denn.

Hälsar Christer Superirriterad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om det hade gott att ge <Poäng> som förr i Tiden så hade du fått HÖGSTA av mig,om denna info!

Det är mycket märkligt att IDG skickar ut sånt SK*T, dom som testar och talar om vad man ska använda och inte bland annat!

God Fortsättning på helgen och GOTT NYTT ÅR!

Mvh
Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju inte så bra!

Kontakta vår kundservice om du fått problem med laddaren, så får vi tillsammans med leverantören av laddarna bedöma vad som är den bästa lösningen.

Du når dem på e-post: kundservice@idg.se

(Jag har även tipsat min upplageansvarige Stefan om den här tråden, för kännedom)

Vad gäller poängsättning i forumet är det något jag prioriterar högt att få tillbaka. Vi blev ju av med funktionen i och med bytet av community-plattform för något år sedan. Och nu funderar vi av förklarliga skäl på om bytet var så klokt...

Har någon av er sett andra, bättre forum vi borde kika på för PC för Allas del?

Mvh
Fredrik Agrén
Chefredaktör
PC för Alla
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Hej Christer,
Mycket tråkigt att din nödladdare gick sönder och att den nästan skadade din telefon permanent. Men om jag förstod ditt inlägg rätt så lyckades du till slut få loss biten som fastnat i din telefon? Jag beklagar att detta har hänt och vi på PC för Alla vill självklart kompensera dig för det som har hänt, antingen genom att skicka en ny laddare eller på något annat sätt om du inte vill ha en ny laddare. Enklast är om du Christer kontaktar mig direkt på stefan.garvander@idg.se. Om du har kvar den trasiga laddaren och den del som fastnade i telefonen vore det mycket bra om du kunde skicka den till mig. Det underlättar när jag tar upp frågan men vår leverantör. Självklart kompenserar vi portokostnaden.

Nödladdaren är testad på olika sätt innan vi skickar ut den till våra läsare. Vi har testat den med mobiltelefoner från de flesta av marknadens tillverkare för att se till att den fungerar ordentligt. Men tyvärr verkar det som om det kommit med några måndagsexemplar i leveransen. Jag beklagar verkligen detta och är det några andra som råkat ut för det här problemet, kontakta gärna mig direkt. Jag nås lättast på e-post: stefan.garvander@idg.se eller telefon 08-453 60 00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...