Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har köpt mig en extern HD!


Three-Gringos

Rekommendera Poster

Three-Gringos

 

 

Som sagt jag har köpt mig en extern HD från WD. Nu har jag läst lite på en del forum att dom brukar formatera om HD:n till ett format som passar bättre. Frågorna blir då:

Vilket format skall jag formatera om den till, vad passar bäst så att säga (eller vad man skall kalla det)?

OS Windows Vista

/Three-Gringos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Three-Gringos

 

Hur stora skall man göra partionerna när man formaterar disken, eller för den delen om man bara skall ha en partion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur stora skall man göra partionerna när man formaterar disken, eller för den delen om man bara skall ha en partion?

Jag har en på 320GB jag formaterde hela utrymmet.. men sedan vet jag inte riktigt vad du ska ha den till ska du installera ett OS windows eller?? då kan man göra 1 partition på 80GB och en på resten, bara ha den som backup då formaterar du hela utrymmet och gör mappträd efteråt.. I NTFS i båda fallen!!

 

Grått Nytt Hår och lycka till Dans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Three-Gringos

 

 

HD:n är på 1 TB och är tänkt att ha som lagringsenhet för film och musik. Dels säkerhetskopior på musik som ligger datorns HD men även sådant som jag bara lägger där och inte behöver eller vill ha någon säkerhetkopia på.

Det där med att installera ett OS på HD, jag lite funderingar på att köpa och sätta dit en extra HD i själva datorn. Jag vill både ha extra lagringsutrymme och bättre säkerhet mot eventuella Windows krascher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...