Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredband2


A7043VMS190

Rekommendera Poster

Hej jag undrar om den är någon här som har lyckats komma i kontakt med bredband2 på telefon, för när man ringer till dom så hamnar man i en kö och sedan så säger en röst att det är många som ringer och så börjar det tuta upptaget bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Vad är bredband2 eller menar du tele2?

Så är det ju för alla som ringer någon support, man hamnar i en kö, så du är inte ensamen.

Det kan ju även var trångt på linjen och då kan det tuta upptaget.

Be någon kompis om hjälp, eller här på forumet, så beskriver du vad det är som felar och har du tur, finns det alltid någon som kan just ditt problem.

Är det något strul med dina ledningar så blir det ju svårare förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har sett på en annat webplats att dom är bra med bredband men dåligt med ip telefoni. men på kundtjänst sugger dom otoligt mycket. jag har skickat email en gång och fick svar efter en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är bredband2 eller menar du tele2?

Så är det ju för alla som ringer någon support, man hamnar i en kö, så du är inte ensamen.

Det kan ju även var trångt på linjen och då kan det tuta upptaget.

Be någon kompis om hjälp, eller här på forumet, så beskriver du vad det är som felar och har du tur, finns det alltid någon som kan just ditt problem.

Är det något strul med dina ledningar så blir det ju svårare förstås.



Svar på vad är bredband2

http://bredband2.com/

Bredband2 är en ledande bredbandsoperatör i öppna stadsnät med verksamhet i Stockholm, Malmö och Umeå. Bolaget är Sveriges näst största operatör av internetaccess i fibernät till privatpersoner med närvaro i 70-talet stadsnät från Malmö i söder till Umeå i norr. Ett brett utbud av tjänster och dygnet-runt-support erbjuds till alla kunder.


Du kan ha rätt i att det kan vara trångt på linjen men om alla blir bortkopplade så kan det ju inte finnas någon på linjen eller hur. Därför så undrar jag om någon här har lyckats komma i kontakt med dom på telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har sett på en annat webplats att dom är bra med bredband men dåligt med ip telefoni. men på kundtjänst sugger dom otoligt mycket. jag har skickat email en gång och fick svar efter en vecka.



Jag skickade ett mail i går så man får väl se om dom svarar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Inte en chans att man får kontakt med dem på telefon!!
De svarar inte ens om man knappar in att man ska teckna sig som kund (vilket ibland är sista chansen hos vissa bolag). Har ringt hur många gånger som helst. Varför ringer jag? Jo för att de inte svarar på e-post!!!

De skiter helt enkelt i att svara på e-post till supporten!!! Säkert 5 mail under en månads tid.

Men ni kanske kan tala om för mig vad som är problemet med mitt bredband? Stort flin

Problemet:
Det tar sjukt lång tid innan jag kommer ut på nätet.
Jag blir inte tilldelad en IP-adress! (Det tar MÅNGA timmar ibland)

Info:
Sitter på fiber från Gothnet.
Provat flera sladdar/datorer.
Har ingen router.
Hade inte gjort några uppdateringar eller installationer när problemet kom (och det funkar ju lika på flera datorer)


Vad ska jag göra??

När jag skulle kolla upp detta första gången så såg jag att jag hade blivit kund hos Bredband2 eftersom de köpt upp Adamo. Finns det ett samband tror ni???

Behöver Routern som gör fiber till TP uppdateras när bredband2 tog över driften. Vem tror ni är ansvarig för att göra det? Kan jag göra något?

Under Adamos tid har det funkat klockrent och de levererade HÖGRE hastighet än angivet!!! Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...