Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag försöker igen


Rayed

Rekommendera Poster

Ett för mig nytt fenomen har dykt upp, när jag laddar ned bilder från min kamera: de får ett utropstecken mot en röd bakgrunds-"boll" i nederkant. Högerklick / egenskaper ger ingen förklaring och de går att redigera / beskära etc. på alla möjliga sätt och sedan spara som vanligt. Om jag ser tillbaka så har de gamla bilderna istället en bock mot en grön bakgrunds-"boll". Vad är detta för nytt påfund? 
Samma fenomen uppträder även när jag skapar t.ex. en ny mapp eller ett Word-dokument.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga direkt att jag har inte en aning om vad det kan bero på. Har aldrig varit med om det själv.

Men för att göra det lite lättare för andra här på forumet som eventuellt skulle kunna hjälpa dig så börja med att ange vad du har för operativsystem, vilket bildprogram du använder för att redigera bilderna, andra bildredigeringsprogram som är installerade på datorn m.m.

Min första tanke när jag läste din fråga var att du förmodligen har något bildprogram installerat som har någon typ av plugin eller liknande i utforskaren och att det egentligen är det programmet som i så fall orsakar utropstecknen.
Men det är en vild gissning...

Börja med att ange lite mer info så kanske det finns någon här som kan hjälpa dig vidare...


mvh
Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Daniel!

Jag har Windows XP Pro och redigerar bilderna med Photoshop CS2, men som jag sade så dyker samma tecken upp även vid t.ex. nya Worddokument  ?  ?  ?

Steve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton var "boven" !
Ända tills Norton har virussökt finns den röda varningen kvar. Vill man ha bort den direkt kan man alltså söka den aktuella mappen/filen manuellt.
Steve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...