Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställning av XP


sjoholm.medlem

Rekommendera Poster

sjoholm.medlem

Hej.

Har skrivi inlägg tidigare angående total återställning av XP OEM-version, dvs förinstallerat på hårddisk UTAN aktiveringskod.
Fråga gäller om man kan återställa hur många gånger som helst utan att Microsoft stoppar?
Har en dator jag testkör en massa program på¨som jag "blåser" helt ren med jämna mellanrum och det kom till min kännedom att det bara går att göra ett par gånger, och svaren jag fått är olika, några säger obehindrat antal och andra säger max 3 gånger.
Min fråga är nu om jag var tydlig innan då jag menade förinstallerat XP utan licensnyckel, om någon har erfarenhet av detta, att återställa obehindrat antal gånger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt tycker du att svaren i din tidigare tråd
http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=3&rootid=502648&key=
inte räcker?
Se t ex sista meningen i sista stycket.

En OEM-licens gäller för en viss dator, man kan ominstallera datorn hur många gånger som helst utan att bryta mot något licensvillkor och därmed så kommer inte Microsoft att stoppa aktiveringen, det är däremot möjligt att man kan behöva ringa Micorsoft för att aktiveringen ska gå igenom men det är väl inte hela världen.

En dator som säljs med en OEM-licens av Windows ska ha en påklistrad etikett där produktnyckeln för Windows står, detta för att man ska veta att man har en äkta licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...