Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är defragmentering av registret säkert?


sjoholm.medlem

Rekommendera Poster

sjoholm.medlem

Hej.

Söker någon med erfarenhet av defragmenteringsalternativ till Windows egna defragmentering. Läser alltför ofta att Windows egna är dåligt och jag har testat andra alternativ och alltid fått problem. Igår efter att ha kört Auslogics Registerdefrag vägrade datorn starta efter omstart så jag fick återställa hela datorn! Är det säkert att defragmentera registret eller hade jag bara otur eller fel program. Skriv mycket gärna och tipsa om egna erfarenheter och hur ni gör.
Vill ha en datorn som går på topp men fan inte att den kraschar, eller fick jag bara tag i ett dåligt program?

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Söker någon med erfarenhet av defragmenteringsalternativ till Windows egna defragmentering. Läser alltför ofta att Windows egna är dåligt och jag har testat andra alternativ och alltid fått problem. Igår efter att ha kört Auslogics Registerdefrag vägrade datorn starta efter omstart så jag fick återställa hela datorn! Är det säkert att defragmentera registret eller hade jag bara otur eller fel program. Skriv mycket gärna och tipsa om egna erfarenheter och hur ni gör.
Vill ha en datorn som går på topp men fan inte att den kraschar, eller fick jag bara tag i ett dåligt program?

Mvh Peter


Jag har med framgång kört både XP Manager och Vista Manager i ett par år.När en registerscanning är genomförd får du en fråga om att skapa en backup fil. Har alltid gjort det men aldrig behövt att använda mig av dem.Programmet är fyllt med verktyg för diverse situationer.
Du hittar programmet här:http://www.yamicsoft.com/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men hade tänkt mig ett gratisalternativ, om det finns som är säkert. Någon som vet?

Varför inte testa Smart defrag. Ett bra program som funkar bra för mig. det är gratis.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har också goda erfarenheter av Smart Defrag. Rekommenderas.

Sen har jag en fråga; varför skulle man behöva att specifikt defragmentera registret? Det borde väl räcka med att hålla efter och rensa med ett program som tex Ccleaner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

sjoholm.home!

Deframenteringsprogram finns det allt för mycket skräp av. Låt bli att defragga registret, däremot kan du utan risk städa det med CCleaner. Till defragmentering använder jag PerfectDisk sedan flera år och dom här gratis alternativen, har jag testat i mina virtuella versioner av Windows och dom hör hemma i soptunnan, i de flesta fall. Det finns väl någon som funkat, men riskerna är stora att något blir förstört. Jag har även testat Diskeeper och det funkar också väldigt bra, men jag föredrar just nu PerfectDisk. Dom 300-500 du betalar för dessa är väl värda satsade slantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...