Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem installation Service Pack 3 - XP Pro


CÅB

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga!

Sliter mitt hår i förtvivlan. Hur jag än bär mig åt lyckas jag inte installera Windows XP Pro
Service Pack 3 på min dator. Hela tiden slutar det med att någonstans mitt i installationen
kommer meddelandet " Internal Error" upp och installationen avbryts.

Har förutom XP Pro också Office 2007 installerat. Mitt skyddspaket är F-Secure Internet
Security (brandvägg och antivirus).

Någon som har tips och råd till mig hur jag skall lyckas med denna installation? I så fall är
jag mycket tacksam.

Ha en fortsatt bra dag!

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lämpligt att stänga av antivirusprogrammet innan installationen. Men om du installerar SP3 från Windows Update och inte sitter bakom en router så är det viktigt att du inte stänger av brandväggen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Samtliga mina installationsförsök har gjorts från Windows Update. (har också fått ner det via Automatiska Uppdateringar) Har alternativt provat installation med antivirusprogrammet påslaget och avstängt. Det är samma resultat. Den irriterande rutan "Internal Error" dyker så vackert upp. Har även provat att spara ner detta Service Pack 3 och installera utan anknytning till Internet eller antivirusprogram. Tyvärr inget hjälper.

Vad kan det vara som spökar?


MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att veta vad det kan vara men ta fram Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) och så installera från den nedladdade filen och så se om det kommer något i Loggboken just då. Dubbelklicka på en rad där så får du mer info om felet/varningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På följande länk finns en del tips om vad man bör kolla upp innan man installerar för att minska risken med problem. Finns bla några uppdateringar som inte får finnas installerade för att det ska gå bra. Tyvärr verkar artikeln bara finnas på engelska. http://support.microsoft.com/kb/950717

På följande länk finns lite tips på vad man kan göra om installationen misslyckas (denna är på svenska) http://support.microsoft.com/kb/950718/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



SP3 har kompatibilitetsproblem med många program.
Bl.a vet jag att Adobe Reader 9.0 inte fungerar (däremot tidigare versioner) att ha installerade på datorn när man laddar hem SP3. Installationen stannade av tills jag tog bort AR 9.0, då fungerade det igen.

Läs lite mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen Alla Kunniga!

Har nu lyckats installera detta service pack 3. Det som blockerade installationen var några
inställningar i Spybot - Search & Destroy som jag hade gjort.

Tack alla som engagerat sig - önskar er alla en fortsatt bra dag!


MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...