Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmsläckare


Monicaand

Rekommendera Poster

Varje gång som jag startar upp datorn, så har skärmsläckaren ändrat sig till "inget". Är det någon som vet vad felet kan vara?
Jag har Windows XP Pro och använder XP´s egna skärmsläckare.
Och nä, jag glömmer inte att klicka på "verkställ"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar jag dig rätt så är det skrivbordsbilden som försvinner och förstår jag dig rätt där så har du en egen skrivbordsbild som inte vill stanna kvar.

När man lägger in en egen skrivbordsbild så måste den läggas i Windows katalogen annars hittar datorn den inte. Klistra in bilden i > C:\WINDOWS och bilden ska vara i bmp eller jpeg format.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä inte riktigt.
'Det är skärmsläckaren som ändrar inställningar. Jag ställer in skärmsläckare med "rymdfärd" klickar på "verkställ" sen ok. Då går skärmsläckaren igång efter 10 min som jag har ställt in.
När jag då stänger av datorn för dagen, så nästa gång jag startar datorn, så har inställningarna till skärmsläckaren ändrats till "inget" (tema alltså ingen rymdfärd). Det  är det jag undrar över varför den inställningarna ändrar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du kör Windows XP Pro så kan det vara så att grupprinciperna är inställda på att inte tillåta skärmsläckare. Omstart brukar då rensa bort otillåtna inställningar. Nu har jag inte Pro hemma utan bara på jobbet så jag kan inte dirigera dig rätt. Grupprinciper (group policies om du har engelskt XP) finns nämligen inte i XP Home. Grupprinciperna gömmer sig i kontollpanelens administrativa verktyg och då under "Computer Management" vad nu det heter i svenska XP.

Sökte också lite snabbt på nätet i frågan och det finns mängder av förslag och felorsaker så vitt jag kunde se men de flesta verkar inte hjälpa folk. Svårt att ge några explicita råd då baserat på sådana uppgifter. Många tips innefattade dessutom redigering i Windows register och det vill jag inte råda om om jag inte själv vet vad som påverkas av ändringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...