Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hp skrivare

banji

Recommended Posts

Hej
behöver er hjälp har en hpskrivare all-in-one psc2210 5-6år gammal när jag skulle skriva ut så går plastlocket av det som håller färgpatronen har ringt runt och kollat, men det blir billigare att köpa ny vilket jag gjort..nu till problemet jag har inte kunnat komma in på hpdirektor på flera år alltså där foton ligger nåt gick snett när jag installerade ett annat program(ikeas köksprogram) hur blir det nu när jag måste avinstallera den gamla försvinner alla mina foton då? måste jag ominstallera den gamla först för att ta mig in och rädda fotona eller? Hjälp tacksam för svar
jill

Hej.

Nu vet jag inte riktigt vad HP Director är för något, men jag hittade 2 lösningar på ditt problem med att programmet inte öppnas när du startar det.

Lösningarna är från HP på HPs hemsida.
Du hittar dem på: 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=c00802504&dlc=en

Testa om detta funkar så kan du kanske rädda dina foton med hjälp av programmet.

Men även om du inte får igång programmet så måste ju dina foton ligga någonstans på datorns hårddisk. Då är det ju bara att kopiera dem till en annan mapp innan du avinstallerar HP Director.

Om HP Director raderar dina program vid en avinstallation vet jag inte, så jag rekommenderar att du letar upp fotona på hårddisken och kopierar dem till en annan plats innan du avinstallerar programmet.

Hej.

Nu vet jag inte riktigt vad HP Director är för något, men jag hittade 2 lösningar på ditt problem med att programmet inte öppnas när du startar det.

Lösningarna är från HP på HPs hemsida.
Du hittar dem på: 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=c00802504&dlc=en

Testa om detta funkar så kan du kanske rädda dina foton med hjälp av programmet.

Men även om du inte får igång programmet så måste ju dina foton ligga någonstans på datorns hårddisk. Då är det ju bara att kopiera dem till en annan mapp innan du avinstallerar HP Director.

Om HP Director raderar dina program vid en avinstallation vet jag inte, så jag rekommenderar att du letar upp fotona på hårddisken och kopierar dem till en annan plats innan du avinstallerar programmet.

Hej Daniel
tack för ditt svar gick in på länken du skicka,men jag vet inte vad jag ska göra där rena grekiskan för mig eftersom jag inte är något dataproffs så får jag smått panik så fort något strular...fortfarande villrådig jill

Ok. Det finns 2 lösningar på problemet enligt sidan. Den andra lösningen innefattar 2 metoder. Jag översätter till dig (Google Translate med vissa rättelser från min sida).
Bara att följa stegen innantill.

Problem

Ikonen HP direktor ( ) finns på datorns skrivbord och i startmenyn, men HP Director öppnas inte efter att man klickat på ikonen.
Detta problem uppstår på vissa HP-produkter som infördes mellan 2002 och 2004, efter att ha installerat webbläsaren Microsoft Internet Explorer 7 (MS IE 7) på datorn som är ansluten till HP-produkten. Webbläsaren MS IE 7 , som infördes i oktober 2006, kan vara okompitabel med HP direktor.

Viktigt: Detta dokument löser inte problem med Windows Vista.
Om du nyligen uppgraderat till Windows Vista, och kan inte hitta HP Director, klicka här för att se över Vista och HP Director kompatibilitet information (c01471226) (på engelska).

Lösning ett: Öppna HP Director varje gång du använder det

Följ dessa steg för att använda en lösning för att öppna HP direktör varje gång du använder programvaran. Dessa åtgärder måste upprepas varje gång du använder HP Director.

Obs! Om du föredrar en lösning som inte kräver en lösning varje gång du öppnar HP Director, hoppa till Lösning två: Uppdatering HP direktör programvara.

1. Öppna HP Director med hjälp av något av följande sätt:
  • Från skrivbordet - leta efter ikonen HP Director ( ) på din dators skrivbord, och dubbelklicka på den.
  • Från aktivitetsfältet i Windows: Klicka på Start, Alla program, klicka på mappen HP eller Hewlett-Packard och klicka sedan på HP Director.
Även om det verkar som om HP Direktorinte är öppet, så är det öppet och inladdat i datorns minne, men det öppnas inte i ett nytt fönster som vanligt.

2.
Tryck på Alt och Space samtidigt.
  1. Snabbmenyn visas högst upp till vänster på datorn.
    Figur 1: Snabbmenyn
    Om Snabbmenyn inte öppnas, upprepa steg 1 och 2 tills det gör det.

3. Välj Minimera från snabbmenyn.
HP Director visas (minimeras) till Aktivitetsfältet (raden av öppna program som visas längst ned på skrivbords-skärmen).
Om HP Director inte minimeras, klickar du på Minimera igen förrän det gör det.

4. Klicka på ikonen HP Director i Aktivitetsfältet ( ). Programmet öppnas och fungerar normalt.

OBS: HP Directors fönster och ikoner kan se större ut än normalt, men programmet fungerar.

5. Upprepa steg 1 till 4 varje gång du använder HP Director.

Lösning två: Uppdatera HP Director

HP har släppt en uppdatering som heter Critical update to resolve an issue with HP Director after installing Internet Explorer 7 för att lösa problemet. Använd någon av följande metoder för att installera uppdateringen för att lösa problemet.

Metod ett: Hämta och installera HP direktör uppdatering

Följ dessa steg exakt för att hämta uppdateringen för HP direktor från HP:s Webbsida.
Vissa av de följande stegen kan kräva att du lämnar denna webbsida. Överväg att bokmärka eller skriva ut denna sida som referens.

Om du vill installera uppdateringen utan att behöva ladda ned något, gå till nästa metod.

1.
Klicka här för att gå till HP-programvara Sida.

2. I textrutan Skriv i ett produktnummer, skriv din produktmodell (till exempel, HP Officejet 7115), och klicka sedan på Skicka ( ) eller tryck på Enter.

3. Under
Produkt sökresultat, klickar du på din modell.

4.
Klicka på Windows XP under Välj ditt operativsystem.

5.
Under Update, klickar du på Critical update to resolve an issue with HP Director after installing Internet Explorer 7.

Figur 2: Exempel på viktiga uppdateringen alternativ till HP-programvara sida

Obs! Det är inte säkert att denna metod är tillgänglig för just din produkt. Om inte - testa nästa metod.

6. Läs noggrant igenom informationen på den sidan med den viktiga uppdateringen och följ sedan instruktionerna på skärmen för att hämta och installera uppdateringen.
När uppdateringen är installerad, fungerar HP Director normalt.

Metod två: Använd verktyget HP Software Update för att uppdatera HP Direktor

Om du gjorde en anpassad installation när du ursprungligen installerade HP-programvaran, är det inte säkert att HP Update-verktyget är installerat på datorn. Om du inte hittar verktyget med följande steg, användar du dig av metod 1 för att installera uppdateringen.

1. I aktivitetsfältet i Windows: klicka på Start, valj Alla program, mappen HP eller
    Hewlett-Packard och klicka sedan på HP Software Update eller HP Update.

HP Update öppnas i ett nytt fönster.

2. Klicka på Nästa och sedan följa instruktionerna på skärmen för att leta efter tillgängliga
    uppdateringar.

HP Update kontrollerar automatiskt efter uppdateringar för din produkt. Denna process kan
   ta några minuter att slutföra.

3. Godkänn uppdateringen Critical update to prevent or resolve an HP Director issue.

OBS! Beskrivningen för uppdateringen är: This update prevents or resolves an issue with
                   HP Director screens which may not function properly after upgrading to Microsoft
                   Internet Explorer 7.

4. Följ instruktionerna på skärmen för att hämta och installera uppdateringen.

ORSAK:

I oktober 2006 släppte Microsoft Internet Explorer 7. HP Direktor-mjukvaran som levereras med vissa HP-produkter infördes mellan 2002 och 2004 kanske inte är kompitabel med Internet Explorer 7.
HP Solution Center-programvaran, som ersatte HP Direktor-programmet på produkter
som infördes efter 2004, är kompatibel med Internet Explorer 7 och uppvisar inte detta problem.

hej daniel
jag är så glad att du verkligen försöker hjälpa mig och jag följer dina råd steg för steg men fastnade när jag kom till tryck alt&space,min okunskap är skämmig men jag vet inte vad space är har försökt klura ut med olika översättningar på knappsatsen men inte lyckats så åter igen vad är "spaceknappen" Jill

Hej. Inga problem... alla kan ju inte allt.

SPACE är mellanslags-tangenten - alltså den långa tangenten längst ned på tangentbordet som du får ett mellanslag (blanksteg) av.

Hej igen och tack tack för ditt tålamod har nu försökt med bägge versionerna och ingen av dom funka får bara upp: denna uppdat stöder inte någon hpenhet/drivrut som jag har på min pc jag behöver inte den programvaruuppdateringen: enligt svaren jag får så jag är tillbaka på ruta 1 har nu gått in på hp,s hemsida och skickat mail om mitt problem, så får se om dom svarar JILL

Kan du hitta dina bilder på datorn?

I så fall rekommenderar jag att du letar upp bilderna, kopierar dem till ett USB-minne eller bränner ut dem på en skiva (CD/DVD beroende på hur många bilder du har) och sedan,  avinstallerar programmet och installerar något annat program för dina bilder alternativt att du installerar en nyare version av HP Direktor.

Men som sagt leta först och främst upp och säkerhetskopiera dina foton så du inte blir av med dem.

Hej Daniel
kommer inte åt bilderna varje gång jag försöker så kommer denna ruta upp
"det gick inte att hitta en del av sökvägen C:/program/hewlett-packard/digital/imaging/bin/../skins/hp1_skindef.xml" ???
svaret jag fick från HP var att bilderna inte ligger i skrivaren så jag vet varken ut eller in nu vad jag ska göra...kanske dra ut alla sladdar och kasta ut alltihop
Jill

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...