Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lime Wire


Jesse James

Rekommendera Poster

Har försökt ladda ner några låtar från Lime Wire men antivirusprogrammet(avast)protesterar. Viruset heter Dropper. Kan man strunta i varningen, det händer ju varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan & kan...
vill du ha in viruset så...
Limewire är väl mest känt för att smitta med virus. Finns andra "verktyg" i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Reglerna för forumet kan du hitta om du klickar på hjälp högst upp i högra hörnet på forumet och bläddrar längst ner.

Här är regeln för diskussioner om upphovsrättsskyddat material.

Diskussioner om hur man kringgår kopieringsskydd, licensavtal eller hittar/sprider upphovsrättsskyddat material är inte tillåtna.

esd, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jo jag hittade faktiskt reglerna. Var mera en pik eftersom forumet mest är dött vad gäller funktionalitet, förbättringar, svar på status osv..

Men eftersom det nu faktiskt inte gällde upphovsrättsskyddat material så hoppas jag att en länk till Wikipedia inte bryter mot några regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Eftersom jag inte vet om det är upphovsrätts skyddat material han tänker ladda ner eller inte så ser inte jag att det bryter mot reglerna men jag vet inte än vad dom andra moderatorerna tycker.

Sen kan jag hålla med om att reglerna är lite svåra att hitta och förbättringar har uteblivivt. Men jag tycker inte att det är dåligt med svaren på frågorna i forumet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge kan jag inte se att det som har skrivits ens har varit nära att bryta mot forumets regler. Det är ingen hemlighet att PirateBay finns och vad det används till heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en mp3 fil som är på sådär 5 mb så är det ju inget malware, är du säker på att det är denna fil som det varnas för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...