Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa nätverksskrivare bäckstråle multifunktion


Reke

Rekommendera Poster

Har tittat på en Epson Stylus Photo PX 700W Pris på El Giganten 2290:- . (PX 700W är en multifunktions skrivare med sex patroner som går att nätverkskoppla både trådlöst och trådbundet, dubbla pappersmagasin ett för vanliga papper ett för fotopapper och har även direktutskrift på CD/DVD.) Är det ett bra köp eller skall jag kolla på en HP istället och i såfall vilken skall jag välja? Jag kan så lite om Epson. Hur är kvaliteten i förhålland till HP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Epson och HP är ju bra skrivarfabrikat.
Hade man tänkt sig söla med refillbläck är inte Epson bra val medan HP kan vara det (för några år sedan iaf.)

Vad jag vet/minns: Epson har en egen teknik där munstycket är det unika.
De HP patroner jag sett har munstycket i patronen medan Epson inte har det.
Jag skulle välja Epson om jag skulle välja skrivare och eftersträva bra kvalitét på utskriften.
Jag skulle välja HP om jag snabbt måste ha tillgång till nya patroner då HP säljs överallt..

Dessa sypunkter baseras på erfarenhet & magkänsla - inget annat.



Kolla upp:
Går det att skanna A3?
Går det att skriva ut A3? (troligen manuell matning)
Finns duplex? (troligen inte)
Finns fax?

Lite djupare:
Går det att skriva ut svart/vitt även om ex. gult är slut, eller måste man ha alla patroner fyllda? Står säkert inte i beskrivningen.

Jämför pris på patroner men då även med hänsyn till hur många ark som patronerna uppges klara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag köpte en Hp Photosmart C5180, Den har sex separata patroner och det sitter inte något skrivarhuvud direkt på patronerna. Har testat utskriften och den är enastående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...