Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildbehandling


Daniel H

Rekommendera Poster

Hej pc-entussiaster!


Första frågan:

När jag var student år 2000 inhandlade jag det då aktuella Microsoft Office 2000 studentlicens. Där ingick förutom de vanliga programmen Word, Excell och Power point mm också den något mer okända Microsoft Photo Draw, ett litet miniphotoshop kan man säga, för övrigt ett bra program tycker jag när det ändå finns med. Men nu sedan en tid tillbaka (jag har visserligen inte använt programmet på länge) så kan jag helt plötsligt inte öppna vare sig programmet eller sparade Photo-Draw-dokument. När jag klickar så kommer det fram en varningsskylt som säger "Microsoft Photo Draw Application har stött på ett problem och måste avslutas" Sedan stängs programmet ner. Varför gör det så? Visserligen anar jag att ett program som är 8 år gammalt kan få svårt att hänga med i både uppdateringar och uppgraderingar men blir ett program så småningom omöjligt att öppna? Konkurrerar Microsoft ut sina egna program? Jag har både ominstallerat och formaterat hårdisken men inga skillnader.

Andra frågan:

Om jag nu inte kommer att få Photo Draw att startas, finns det några tips på likadana program som är gratis eller åtminstone väldigt billiga?

Mvh Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...