Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

rädda min hårddisk, vart??????


norttte

Rekommendera Poster

Hej,

Mitt första inlägg här, förmodligen inte det sista heller..

Har ett stort problem angående min bärbara dator som krashade förra veckan, höll på att bränna en skiva när plötligt datorn blev helt blå och efter det omöjlig att starta om. har ca 8-900 bilder som min fru är ganska irriterad över att de är förlorade.. har en extern hårddisk som jag brukar backa upp ibland, tyvärr bara ibland, lat som man är... Tyvärr

Är för närvarande bosatt i Schweiz, lämnade in datorn för att försöka rädda mina dokument mappen med alla bilder i.

Först provade han att med en extern apparat anlsluta hårddisken till utan resultat, sen skulle han prova med mjukvara att hitta innehållet, oxå det utan resultat. Han säger att hårddisken har blivit fysiskt skadad. konstigt med tanke på att det hände när den var alldeles stilla och brände en skiva. Scannade datorn oxå för övrigt samma dag efter virus utan att den hittade något..

Sen sa han att han kunde skicka hårddisken till New York, till ett företag som med 99% chans kan rädda din hårddisk, kanon tyckte jag, men sen fick jag veta att det skull kosta ca 3000 Euro. Lite väl mycket för min smak trots att frugan är eld o lågor

Så min fråga till er kunniga här, finns det nåt bra ställe i Sverige som man kan chansa på istället, typ Stockholm eller????????

Mvh

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att installera något annat OS på den efter att detta hände?


Ja detta har jag försökt med men helt omöjligt, första bilden bara hänger sig direkt, ibland har jag kommit in i BIOS men från där oxå utan resultat. säger att den inte kan hitta någon hårddisk eller OS...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...