Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam från egen mejladress


Halmstadlax

Rekommendera Poster

 Det händer inte så sällan att jag får spam, med min egen mejladress som avsändare. Betyder det att någon använder min dator för att skicka spam? Hur kan man få bukt med detta, det finns säkert fler som får spam med mig som avsändare.
Jag har Windows brandvägg, Nortons virusskydd och installerar alla uppdateringar som kommer för Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Samma här och inte mycket man kan göra åt. Jag får väl ca 3-4 skräpmail dagligen och ofta med någon av mina adresser som avsändare, Det är ju enkelt att bara radera dom. Jag använder MailWasher och har så gjort i många år. Man vet ju från vilka man får mail normalt, så problemet för dom flesta är ju enkelt. Så du får som vi alla andra leva med detta och något i din dator gör inte så att du får dessa mail.

http://www.mailwasher.net/

Den största utskickaren av spam, har ju nyligen åkt fast i USA och det verkar som om det är en liten minskning av skräpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Det händer inte så sällan att jag får spam, med min egen mejladress som avsändare. Betyder det att någon använder min dator för att skicka spam? Hur kan man få bukt med detta, det finns säkert fler som får spam med mig som avsändare.

Finns en bra tråd med förklaringar på //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1097473
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...