Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akut grafik kortproblem, drivrutiner !?


Rolf.dressler

Rekommendera Poster

Rolf.dressler

 

Har ett nVidia GeForce 8600GTS kort som jag förtvilat försöker att fungera ihop med ett Asus P5VD2-VM moderkort.

Kan inte hitta någon drivrutin som funkar.

Startar jag datorn utan att kortet är installerat så hittar Windows (xp) kortet och installerar drivarutinen, och meddelar att kortet fungerar felfritt. Men när jag startar om datorn så flippar det ut helt. Testar jag drivrutinerna som finn på installations CD så funkar det ännu sämre.

Då kommer jag inte ens till inloggnings sidan.

 

De måste väl finnas någon drivrutin som funkar !?

Börjar bli desperat, är i absolut behov av en fungerade dator till på torsdag !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har ett nVidia GeForce 8600GTS kort som jag förtvilat försöker att fungera ihop med ett Asus P5VD2-VM moderkort.

Kan inte hitta någon drivrutin som funkar.

Startar jag datorn utan att kortet är installerat så hittar Windows (xp) kortet och installerar drivarutinen, och meddelar att kortet fungerar felfritt. Men när jag startar om datorn så flippar det ut helt. Testar jag drivrutinerna som finn på installations CD så funkar det ännu sämre.

Då kommer jag inte ens till inloggnings sidan.


De måste väl finnas någon drivrutin som funkar !?

Börjar bli desperat, är i absolut behov av en fungerade dator till på torsdag !!




Hej! Tänkte bara, den där ström sladden 6pinnar som kommer från moderkortet, du har kopplat in den till din grafikkort? Den behövs för att din kort får tillräckligt ström för att funka. Du har väl nätdel som är minst 400W? Geforce 8-serie kräver ganska mycket ström. Jag tror inte det är fel på drivutiner, utan fel på kortet. Kolla också att fläkten snurrar ordentligt. Lycka till!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Ang. drivrutiner har jag följ. problem:

Jag har en AMILO A7640-dator vars optiska drivenhet (CD-facket) inte fungerar, dvs. jag kan inte köra cd. Drivrutinen har "lagt av" o. jag behöver en ny. Datortillverkarens (Fujitsu Siemens) support är inte längre aktiv för anskaffning av lämplig drivrutin och jag är därför tacksam för råd om hur jag får igång drivenheten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste gå in på Fujitsu Siemens hemsida och ladda drivrutiner därifrån
Det kanske är något fel på din cd enhet som gör att det inte fungerar,inte så ovanligt men den går att byta ganska enkelt

http://www.fujitsu-siemens.com/support

Gör en ny tråd då du frågar i stället för att "haka på" någon annans fråga så underlättar du för alla !

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. drivrutiner har jag följ. problem:

Jag har en AMILO A7640-dator vars optiska drivenhet (CD-facket) inte fungerar, dvs. jag kan inte köra cd. Drivrutinen har "lagt av" o. jag behöver en ny. Datortillverkarens (Fujitsu Siemens) support är inte längre aktiv för anskaffning av lämplig drivrutin och jag är därför tacksam för råd om hur jag får igång drivenheten!

Drivrutiner för CD- och DVD-enheter ingår i Windows och behöver inte laddas ner någonstans ifrån.
Vad har du för problem egentligen och varför tror du att det beror på att du behöver en ny drivrutin?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag uppfattade att du vill ha drivrutin till din grafikkort? ladda klicka på länk ner sen kryss på accept rutan och download software.  för övriga drivrutin gå in på sidan där kgl gav innan och gör så. du kommer till din drivrutin
fujitsu.JPG

http://support.fujitsu-siemens.com/download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=DC824B09-421C-4B32-880F-2C95C865A90B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...