Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om sig själv när µtorrent körs


katastrof

Rekommendera Poster


När jag kör uttorent så händer det ofta att datorn stänger av sig även om inga andra program är igång. T ex när man vill ladda ner program som errorsafe... Torr

Allt är okej enligt pcbooster, memtest, bredbandskollen, ashampoo winoptimizer, nod32, zonealarm, spybot, ad-aware, registrybooster, windows defender, ccleaner till och med winamp gillar läget...

Temperaturen...ja CPU runt 50 C och modeerkortet 46 C. Nyligen avdammad och rengjord, inga sladdar lösa etc. Men ändock kvarstår problemet.

Tacksam för ideér och förslag


Microsoft windows xp home edition version 2002 sp 3 intel pentium 2.66 GHz 2.67 GHz 2.00 RAM
radeon x1300/1500 eset smartsecurity zonealarm pro etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du uttorent till? Laddar du hem filer olagligt med programmet får vi inte hjälpa dig.


"Det finns bara en fattigdom, och det är okunnigheten"

Vem har sagt att det är olaglig fildelning? Hört talas om ameibo.com och liknande? Inte antar jag att du sitter och skriver på en stulen dator som du snott bara för du uppenbarligen använder en nu?

Sökte hjälp och svar om ett datorproblem, inte en diskussionspartner om svea rikes lagar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Errorsafe är ett skadligt program så tycker jag att det verkar väldigt bra att du inte kan ladda ner det så slipper jag hjälpa till att rensa bort det från din dator i alla fall.

Kolla upp din dator på http://usa.kaspersky.com/products_services/free-virus-scanner.php
och installera ett bättre antispionprogram http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

errorsafe var ett skämt...

ber om ursäkt om inte det framgick cecilia. Men du som verkar kunna lite/mycket om det mesta, har du någon ide´?
Tacksam för all hjälp som sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju bra Ler att det var ett skämt med Errorsafe, men eftersom jag så ofta ser infekterade datorer därför att folk ha laddat ner skadliga program så vet jag ju att folk gör det. Ledsen

Jag har inte ens ett torrentprogram installerat och just ditt problem har jag inte hört om förut tror jag, däremot routrar som hänger sig när man kör torrentprogram men det är ju en annan sak.
Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:
Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar
så får du ut en blåskärm med felmeddelande om omstarterna beror på systemfel.

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:
Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)
Långt ner rad med mest siffror (STOP...)
Under det ibland ett filnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag förstår, finns mycke skit där ute. Hade själv en väldigt envis trojan för nåt år sedan som tog x antal timmar och ta bortArg
Men tack för svaret, ska kolla vad det står på skärmen när den dör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


När jag kör uttorent så händer det ofta att datorn stänger av sig även om inga andra program är igång.


Kan det inte vara så att µTorrent ofta är igång och dator startar om ofta?
Har du hittat ett klart samband med att µTorrent är igång och dessa omstarter?
Händer det aldrig, låt säga på en vecka, med dator igång men inte µTorrent?

Själv har jag råkat ut för så mycket knas som man sätter i relation till en sak men som senare visar sig bara varit ett spratt som slumpen (eller Murphy?) spelat...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, jag tycker nog se mig ett samband...först trodde jag det hade med CPU och temperaturen och göra, ty har två katter och en hund, men efter jag "dammsög" datorn och rengjorde den så fortsatte det till trots.
Har haft detta problem innan men nu mår datorn bättre än innan (stackarn)
Men det är ju inte helt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu "äntligen" kom ett felmeddelande på blåskärmen..:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
tekniskt felmeddelande***STOP:0x000000D1

som sagt skulle vara tacksam om nån kunde tolka detta till mig...Blink

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen fel på en drivrutin, om det verkar ha samband med just uTorrent så borde det vara en drivrutin som har med nätverkskortet att göra. Kolla om det har kommit ut en nyare version av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

händer fortfarande då och då....samma felkod vid blåskärmen. Vet inte att jag har haft nåt problem med nätverkskortet och liknande innan. Men men, det är mer störigt än jätteakut & allvarligt så...

tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du trådlöst nät kanske du tillfälligt kan byta till kabelburen istället och se om det är nätverkskortets drivrutiner trots allt (det blir ett annat nätverkskorts drivrutiner som jobbar om du byter). Torrent-program stressar nätverkskorten rätt rejält med sina mängder av samtidiga uppkopplingar mot internet och stora datamängder.

Se också till att köra med en uppdaterad version av torrent-programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...