Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet försvinner och kommer tillbaka


endorphins

Rekommendera Poster

Mitt internet stänger med oregelbundna mellanrum ned sig för att sedan efter någon minut börja fungera igen. Inga felmeddelanden kommer upp, det kopplar bara ned sig i någon minut (Vilket får t.ex onlinespel att stanna och crasha). Hade samma problem för kanske ett år sedan och då byttes både modemet och routern ut. Problemet försvann men nu har det kommit tillbaka(?!)

Nu använder jag modemet Thomson Speedtouch 516 och en D-link DIR-100 router.


Någon som kanske vet vad det rör sig om för problem eller kanske till och med har en lösning på det?

Tacksam för svar!

///Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en  D-Link DIR 100 router som uppförde sig på samma vis.
Efter kontakt med  supporten på D-Link konstaterades värmefel. D.v.s routern släckte ner efter ett antal minuter när en viss temperatur nåddes.
Efter lite om och men blev jag lovad en ny router genom garantin eftersom den gamla var bara 5 mån gammal.
Har dock inte fått någon ännu.

Har du garanti kvar så tveka inte att begära en ny, fungerande router!


D-Links supporttelefon är: 0900-100 77 00 och ett samtal kostar 39 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en möjlig förklaring på problemet. Stängdes din router av helt? Det gör inte min, det är bara internet som kopplas ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fler uppgifter om supporten från D-links webbsida, så det blir lite tydligare vad som gäller:
Teknisk support för konsumentprodukter

Endast första samtalet för varje ärende debiteras med denna kostnad, skulle det behövas fler samtal för att lösa ärendet är dessa kostnadsfria.

Observera att samtal som leder till garantireparation eller utbyte av felaktig produkt är kostnadsfria.

Vill du istället utnyttja kostnadsfri support kan du skicka din fråga via vårt supportformulär (e-post) eller söka efter svaret i vår databas "vanliga frågor (FAQ)", dessa "frågor och svar" hittar du under respektive produkt på supportsidan.

Använd gärna vår checklista innan du ringer första samtalet så kan du kanske lösa ditt problem utan hjälp från vår kundtjänst. Checklistan hittar du HÄR.

Edit: Ingen aning om varför det plötsligt blev överstruken text, det ser inte så ut när jag skrev eller nu redigerar texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...