Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra Shoutcast server public?


Martin W

Rekommendera Poster

Det är så att jag är en radiopratare för en nätradiostation. Kommer inte nämna vilken då det inte har med saken att göra och det kanske blir reklam.

Men ialafall...
Ibland vill man göra "soundcheck" innan man sänder som innebär att man kontrollerar att allting låter bra.

Jag kan redan lägga upp en egen shoutcast-server på mitt lokala nätverk och själv lyssna. Men det skulle vara toppen om jag kunde få upp den på nätet så att andra kan lyssna och säga om det låter okej innan jag börjar sända på riktigt.

Så hur ska jag skriva i sc_serv (som är config filen) för att få upp den på internet? Jag har öppnat de portar som krävs för detta men kan ändå inte lyckas klura ut hur jag gör så den hamnar på internet.

Hur jag liksom gör en ip-adress son är inter-aktiv.

Uppskattar alla hjälp och förslag. Finns inga korkade eller felaktiga svar. Alla förslag uppskattas starkt!
Tack på förhand!shoutcast_main.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att du har öppnat rätt port(8000 och 8001) till rätt ip?
På bilden verkar det som att du har stält in så att bara en person kan komma in och lyssna, öka till kanske 3 eler 4.
Är du säker på att du ger ut din externa ip till de som ska lyssna(INTE 192.168..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att du har öppnat rätt port(8000 och 8001) till rätt ip?
På bilden verkar det som att du har stält in så att bara en person kan komma in och lyssna, öka till kanske 3 eler 4.
Är du säker på att du ger ut din externa ip till de som ska lyssna(INTE 192.168..)


Jag har nu ökat till maximalt antal lyssnare till 5 stycken och alla portar 8000 - 9000.

Ip-adressen är nu inställd på ANY. Så shoutcast väljer den ip den tycker är bäst (skulle jag tro).

Men jag kan fortfarande inte lyckas få den inter-aktiv däremot.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...