Just nu i M3-nätverket
Jump to content

firefoxproblem?

katastrof

Recommended Posts

Har problem med firefox på vissa sidor typ hotmail, facebook, youtube etc. Installerade om firefox 3.0.4 och då funkar det med youtube men hotmail får man gå fram och tillbaka då det kommer opp en massa text som jag inte kan klistra in här, men innehåller massa bla bla om javascrpit, set-cookie, cachecontroll-no cache,pragma-no cache etc etc i all oändlighet...
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den informationen bara att det är ganska störande.
Vet inte var jag ska börja leta efter problemet...googlat som tusan men eftersom jag inte vet vad jag ska leta efter så...
I IE funkar det som vanligt. Hoppas ni någorlunda förstår detta vagt beskrivna problem.

Microsoft windows xp. home edition. version 2002. sp 3 intel pentium CPU 2.66 GHz 2.67 GHz 2.00 RAM. radeon x1300/1500. eset smart security v. 3.0.621.0. zonealarm pro 8.0.059.000

screenshot.jpg

händer när man ska logga ut på www.hotmail.com t ex.
Säger det dej något?

(inte så bra på skärmdumpar som du ser, får väl hoppas du har bra syn eller köra ctrl++ tills jag blir bättre på skärmdumpar :)

elektronikfreak

Jag har kört MS IE ända sedan jag installerade MS Win 95:an i mitten av 90-talet... ända fram till bara för någon vecka sedan eftersom det verkar som om alla andra trendiga människor ska köra Firefox... o att det inte längre duger med Bill Gates IE.

Men jag vet inte om jag är så där supernöjd med Firefox. Ska kanske tillägga att jag kör MS Win Me o Firefox senaste 2.0.0.18 som släpptes 18 nov -08. 3:an funkar inte ihop med Me. Men jag tycker att Firefox har flera brister... ex när jag loggar in på Skandiabanken med koder från mitt kodkort så får jag själv hålla reda på vilken kod som står i tur att användas. O det är väldigt jobbigt nästintill omöjligt. I IE står det ex logga in med kod nummer 37 från ditt kodkort! Detta får som följd att jag alltid fortfarande loggar in med IE på Skandiabanken istället för Firefox. Reklamen på TPB ligger ex mitt över objektbeskrivningen i Firefox istället för nedanför i IE. Ja, listan kan göras lång. Bevisligen funkar gamla IE 6:an bättre på en gammal trött 233 MMX P2:a med 128 MB RAM o 3 hårddiskar. Stort flin

Namnl?st-1.jpg

ja så kan det se ut när man oxå loggar in...nergraderat mig till firefox 2.0.0.18 för att se om det löste problemet men icke.

Ingen som har någon som helst ide´? Folk som hänger här brukar ha kunskap och teorier om det mesta som rör datorer. Känns som det är ett väldigt simpelt problem om man bara kan tolka informationen....

får inte rätt på skärmdumparna men det står en massa trams. Förstår att det inte är så lätt och hjälpa till om man inte ser texten. Får väl ha det som det är.Sjukt. Tack ändå.

Förstår att det inte är så lätt och hjälpa till om man inte ser texten. Får väl ha det som det är.Sjukt. Tack ändå.

Bara ett förtydligande:
Ingen ovilja från min sida att hjälpa till oavsett om jag ser texten eller ej. Jag kan inte detta helt enkelt..

Jag har kört MS IE ända sedan jag installerade MS Win 95:an i mitten av 90-talet... ända fram till bara för någon vecka sedan eftersom det verkar som om alla andra trendiga människor ska köra Firefox... o att det inte längre duger med Bill Gates IE.

Men jag vet inte om jag är så där supernöjd med Firefox. Ska kanske tillägga att jag kör MS Win Me o Firefox senaste 2.0.0.18 som släpptes 18 nov -08. 3:an funkar inte ihop med Me. Men jag tycker att Firefox har flera brister... ex när jag loggar in på Skandiabanken med koder från mitt kodkort så får jag själv hålla reda på vilken kod som står i tur att användas. O det är väldigt jobbigt nästintill omöjligt. I IE står det ex logga in med kod nummer 37 från ditt kodkort! Detta får som följd att jag alltid fortfarande loggar in med IE på Skandiabanken istället för Firefox. Reklamen på TPB ligger ex mitt över objektbeskrivningen i Firefox istället för nedanför i IE. Ja, listan kan göras lång. Bevisligen funkar gamla IE 6:an bättre på en gammal trött 233 MMX P2:a med 128 MB RAM o 3 hårddiskar. Stort flin

Har du problem med vissa saker i firefox som funkar bra i IE, skaffa tillägget IE-tab då (A)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...