Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bifogade filer


Nohair

Rekommendera Poster

Hej!
Jag undrar hur jag ska göra för att bifogade PDF-filer i Outlook express skall öppnas med Adobe reader. Jag har gått in i utforskaren/verktyg/mappalternativ/filtyper, och där är PDF-filer associerade med Adobe reader 9.0. Men när jag öppnar de bifogade filerna i mailprogrammet så startas i stället Adobe Acrobat 6, som jag också har installerat. Fattar inte detta! Tacksam för hjälp!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort Adobe Acrobat 6 i lägga till/ta bort. Sök Acrobat 6 och leta upp resten av filerna i datorn.Ta bort.
Gör sen en register rens.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acrobat 6 & Adobe reader 9.0 fyller samma funktion.(nästan) Varför 2 program av samma vara ? Använder sälv Adobe Acrobat 9 Pro Extended och det första jag gjorde att ta bort Adobe Reader.


Har du provat "öppna med" och välj Acrobat 6 eller Adobe reader 9.0  och bocka i "Använd alltid...."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Acrobat för att bl a skapa PDF-filer, detta går ju inte att göra med Reader. Alternativet öppna med finns inte när jag öppnar filerna direkt från e-postmeddelandet. Jag kan ju naturligtvis välja att först spara ner filen, men jag vill helst slippa det momentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medveten om att det finns flera bra program att skapa PDF:er med, men det känns som om att det är fel fokus. Det jag tacksamt skulle vilja ha hjälp med är att rätt program öppnas när jag dubbelklickar på en bifogad PDF-fil i Outlook express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat fel?
Är det inte bara att högerklicka på filen som du skall öppna, klicka på egenskaper och under allmänt: öppnas med: klicka på ändra, och så kan man ju klicka fram till rätt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar att göra så när du har sparat filen, men som jag skrivit tidigare så finns inte det alternativet när jag ska öppna filen direkt inne i e-postprogrammet. Detta är ju inte något stort problem, men jag skulle vilja veta hur jag får datorn att göra som jag vill.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder också Acrobat, men v8, samt Nuance, för att skapa PDF.
Ibland vill man ju se hur det ser ut när man öppnar med Readern så även den finns installerad.

Jag har för mig två saker:
1. Det program (Reader eller Acrobat) man senast använde för att öppna en pdf med blir den som startas nästa gång. Men:
2. När man installerar Reader (efter att Acrobat är installerad )så får man en fråga vilket program man fortsättningsvis vill öppna pdf med.

Så kanske en ominstallation av Readern och en koll på denna fråga kanske hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reader är precis nyinstallerat, och ja jag har koll på denna fråga. Problemet uppkommer som jag har skrivit tidigare endast när jag öppnar filen inne i epostmeddelandet. Annars funkar det som det skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som om någon har klurat ut detta , så jag får försöka gräva lite till i inställningarna! Tack i alla fall för goda ambitioner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...