Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iphone hjälp


Baxtex

Rekommendera Poster

Snart är det jul och har tänkt önska mej en Apple Iphone 3G 8 Gig.

 

På telias hemsdia kostar en Iphone med 8 gig 1695kr och jag har tänkt ha abonnemanget Telia mobil Bingo vilket innebär att man ringer och sms:ar för 0,39 öre och man kan ringa,sms:a och surfa för hela månads beloppet. Och månads beloppet är 100kr. 

Nu till frågan: Är det någon som vet att det kommer kosta så här mycket? Altså ingeting jag har missat så jag behöver betala mer pengar ändå? Så slut priset blir 1700kr och 100 kr i månaden i antingen 18 eller 24 månader. Vad händer när den tiden är slut? Får man välja ett annat abonnemang eller så?

 

Tack för hjälpen!

 

ps: Iphone har väll 3,5 mm uttag så man kan koppla in vilka hörlurar som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans finns något som stökar till prisberäkningen. Kolla först på den här sidan så får du en helt annan bild än dina 1695 + 18*100 kr.

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone_pris_privat.page

Där nämns 4695kr för Telia Mobil Bingo vilket är mer än de 3495kr som du räknat på. Tänk sedan också på vad priset blir när du SMSat/ringt/surfat upp din pott på 100kr. Priset för surf kan vara riktigt hög för vissa abonnemang. Till detta kommer uppenbarligen fakturaavgifter (e-faktura kan användas för att slippa dessa) och ev. en bytesavgift om 100 kr om du byter från annat Telia abonnemang.

Kolla in alla priserna här:
http://www.telia.se/files/TSP1129_TeliaMobil_priser_16juni.pdf

Tänker du använda din iPhone till surf så bör du titta på fastprisavtal för 199kr i månaden för att inte tvingas betala 20kr/MB och max 69kr/dygn. Webbläsaren i iPhone är inte så smart som vissa konkurrenter och laddar hem mer än nödvändigt när man surfar mobilt. Apple tillåter inte att man installerar konkurrerande webbläsare så det är bara att hålla tillgodo med Safari. Du bränner troligen snabbt upp dina slantar och allt blir dyrare än du tänkt dig. Hur man än vrider och vänder med iPhone så blir det dyrt om man avser att använda den till att surfa och inte bara ringa och SMS:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...