Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort -Vad ska jag köpa?


jeaalf

Rekommendera Poster

Det verkar som mitt grafikkort har lagt av. Den fungerar i alla fall av och till. När som helst kan det bli vita streck/ränder på skärmen och sedan lägger den av. Efter några dagar fungerar allt som vanligt igen, ett tag. Jag har tagit ut grafikkortet och satt in det igen, men...

Grfikkorten är ATI RADEON X800 XT  256 Mb och jag funderar på om jag ska köpa ett nytt. Vad ska jag köpa då? Ett likadant eller bättre? Jag har ingen aning vad som krävs, om det man spelar roll vilken typ av dator man har, kapacitet osv.

Datorn är en Fuijutsu Siemens Scaleo T, P4 3,2 GHz 1 Gb RAM XP Home Edition Serv pack 3.

Hjälp mig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Rekomenderar ett hd4670 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=378017 har ett sådant själv väldigt bra prestanda för priset =) Det är destutom strömsnålt ( kräver ingen extra ström från nätaggregatet  ) och billigt! Här är en artikel från idg om 4670 http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.180324 !


Jag håller med om HD4670 till den datorn! Och kraftigare kort än så, som t ex HD4850, vore rätt bortkastade pengar. Men redan HD4670 hade lett till att datorn kan ge en otroligt bättre spelupplevelse än vad X800XT förmår. Speciellt också om man betänker att det idag är ganska vanligt med spel inte ens går att köra på X800XT (då dem kräver shader model 3.0 som lägst).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

hej! Jag skulle väntat lite med din inköp, kan hända att din datorn har ingen extra strömkabel till HD 4670, vad detta kortet behöver. Plus, har du AGP eller pci-e kort nu? Dom flesta på marknad är pci-e, men då måste din moderkort stödja den, din kort är relativt gammalt. Om du inte har den där extra kabel jag pratar om, då måste du köpa ny nätdel och eventuell moderkort, om din gamla stödjer bara AGP :(  Hoppas det löser sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Ler Du har inte precis bråttom att köpa ett nytt grafikkort. Blinkning

Några fler funderingar innan du slår till?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Grafikkortet har fungerat av och till... :-) Men nu är det två veckor sedan den fungerade helt! Vi har en bärbar dator som jag skriver från nu...men jag har ju "allt" sparat på min stationära med det jobbiga grafikkortet!
När jag köpt kortet ska jag höra av mig och berätta hur det gick! ;-) Priset på kompett har ju gått upp lite sen första gången jag skrev... Men nu finns det ingen återvändo! Hej och hå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


När jag köpt kortet ska jag höra av mig och berätta hur det gick! ;-)

Ja, gör det för det är alltid kul att höra vad det blir för resultat. Tumme upp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag köpte ett HD4670-kort och installationen gick bra. Nu fungerar grafiken perfekt!
Tack alla ni som har hjälp till! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...