Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Störd Windows Media Player


Amazonite

Rekommendera Poster

Har den senaste Windows Media Player; version 11 och nyformaterad dator. Har stött på det här problemet förut trots att det var typ min 5:e gång jag formaterade datorn så är det ett problem. När jag sätter på en musikfil, går det 2 sekunder sen så är det svart skärm och det enda jag hör är ljudet, ibland låten och ibland skit störd(laggar som *** typ). Går inte att starta aktivitetshanteraren eller stänga av något eller något annat. Jag startar om datorn då via starta om knappen; en liten knapp som sticker ut från chassit.
Det funkar perfekt att sätt på musik med vilket program som helst. Som RealPlayer men varför funkar det inte med Windows Media Player???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste blivit något fel vid nedladdningen. Har du haft andra program igång eller öppna vid nerladdningen?

Avinstallera, stäng allt annat och ladda hem på nytt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det bara att sätta igång och uppdatera alla drivrutiner som kan tänkas vara involverade. Codecs (ljud/bild avkodare) och ljudkortdrivrutiner är de troligaste, men även grafikdrivrutiner skulle kunna vara involverade om det är de grafiska effekterna i Windows Media Player strular till det. DirectX kan också vara värt att uppdatera då det hanterar både grafik och ljud och ligger som ett lager mellan applikationer och drivrutiner. Konflikter mellan codecs kan också vara ett problem ibland, oftast för att det finns flera som gör anspråk på att avkoda samma typ av ljud/bild. Vissa program har inbyggda codecs och berörs därför inte av vad som finns installerat i övrigt. Windows Media Player har dock inte det utan förlitar sig på det som finns installerat i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...