Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2st olika trådlösa enheter?


Skiren

Rekommendera Poster

Ska köpa mig trådlöst tangentbord och mus. Har hittat ett deltaco på teknikmagasinet som var billig som ja tänkte införskaffa. Men funderar på att senare skaffa en lite mer ergonomisk mus.
Så jag undrar om det blir problem då om jag har två st olika trådlösa enheter inkopplade samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

Nej det blir inga problem eller ska inte bli iaf!

Sen dom flesta Trådlösa Tangentbord o Möss kan man kryptera så att det inte varken blir stört eller stör någon annans!

Du kan ju tänka dig om det skulle vara så vilka prblem det skulle bli med Bluetooth enheter mm!

Mvh
Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill förtydliga lite. Kryptering har endast att göra med att förhindra att någon avlyssnar t.ex. tangenttryckningar i samband med att informationen förs över från tangentbord till dator. Att enheter inte ska störa varandra löser sig oftast genom att räckvidden är så pass kort samt att de använder olika frekvenser etc. När det gäller bluetooth så har alla enheter dessutom en egen identitet som används vid konfiguration. Det påminner lite om nätverkskortens s.k. MAC-adress som är unik för varje nätverkskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det låter bra det. Blir väl inte blåtand de kommer handla om då de är så satans dyra i jämförelse med de andra.

Har haft stora problem att hitta ett trådlöst tangentbord med bra räckvidd som har tangenter som på en bärbar.

Nån som har ett sådant o kan tipsa om ett kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...