Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Outlook


Dimos

Rekommendera Poster

Jag har licens på MS Office 2002 men har inte kvar original CD:n. Jag vill installera Outlook (inte Express) och jag undrar om någon vet varifrån jag kan ladda ner programmet.
Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ladda ner programmet lagligt, För att installera Outlook eller något annat Officepaket måste du också ha ett serienummer som finns på skivans fodral.
Du kan ladda ner 30-dagars demoversion av nya Office om du istället önskar det. Office 2007 kostar bara 1000 kronor och är värt att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Dimos!

Du kan via en torrent ladda ner hela Office och därifrån installera Outlook.

Hitta Office med Outlook och äldre versioner, genom att söka på Google.

Det är upp till dig att avgöra vad du vill göra, men som sagt, ladda hem och testa får alla, oavsett var man får tag på programmen, även om man lånar av en kompis. Risker finns, men med bra virusprogram är du skyddad.

uTorrent är ett helt lagligt program att använda:

http://www.utorrent.com/

Lycka till!

Cecilia, du kunde väl gjort jobbet ordentligt.

Redigerat av Cecilia, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ollemunter, det är enligt forumreglerna inte tillåtet att länka till kopior av upphovsrättskyddat material.

6. Diskussioner om hur man kringgår kopieringsskydd, licensavtal eller hittar/sprider upphovsrättsskyddat material är inte tillåtna.
http://pcforallasmart.idg.se/info/rules.jsp

Jag har därför redigerat ditt inlägg i egenskap av moderator.
Om du anser att det är felaktigt så får du vända dig till Andreas Thors.

Det är till och med så att i kommentaren till filen du länkade till så står det att Avast hittade en trojan i filen, det gör inte Avast i legala Office-installationsfiler.

Det är olagligt att ladda hem illegala kopior av program.

--------------------
Jag har dessutom flyttat tråden från forumet Support av Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dimos  !


Maila mig på:
solena67@gmail.com !


Det r mycket som är olagligt,Köra förfort,Utan bälte,dåliga däck mm mm!
detta!
Sen är det INTE allla som har eller tar sig råd att köpa ett program för Ca: 1000kr Jag skulle aldrig göra!

Då är det mycket smidigare att ladda hem Open Office som är gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OpenOffice.org är ett alldeles utmärkt gratis program för det mesta som MS Office klarar av men  det innehåller inget mejlprogram, men då finns ju gratis alldeles utmärkta Thunderbird, så man behöver varken betala eller bryta mot lagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dimos!

Det är upp till dig att avgöra vad du vill göra, men som sagt, ladda hem och testa får alla, oavsett var man får tag på programmen, även om man lånar av en kompis.


Nej, man får inte ladda hem program som är upplagda utan upphovsrättsinnehavarens godkännade. Man får inte heller låna program från en kompis där licensvillkoren är sådana att programmet bara får vara installerat på en dator i taget, om inte kompisen har avinstallerat programmet från sin dator, detta gäller t ex MS Office.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Cecilia!

Det ser ut som Dimos ändå får lite hjälp.

Finanskrisen drabbar även oss tycks det som, men inte PC-För Alla som gott kunde bjussa på lite operativsystem typ Windows XP Pro och inte bara bjuda på program, modell fullversion, vars bäst före datum, gått ut.

Bill Gates i all ära, har så han klarar sig.

Ha en fin helg alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte blanda mig i "debatten" ang. vad som är lagligt eller ej utan i stället försöka fokusera på frågan och då ställa en motfråga:

Vilken egenskap i Outlook är det som gör att du vill ha just den och inte Outlook Express?
Själv vill jag ha en ren e-postklient - för just e-post, och är inte intresserad av kalendrar och annat "krafs" i programmet.

Thunderbird är min favorit men utan tillägg är den ju ungefär som OE.

Så varför Outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...