Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
GoWi

"Routa" samma spelportar till olika datorer

Rekommendera Poster

GoWi
Hej!

Jag har en Router som heter D-link DGL-4300 och skulle vilja styra samma spelportar till olika datorer i nätverket.
Jag och min son spelar olika spel fast från samma tillverkare, Blizzard. Då det visat sig att vi behöver använda samma portar så fattar jag inte riktigt hur jag skall få till det.

I routern finns det färdiga snabbval med portar för många kända spel MEN det går bara att styra dom till en dator på nätverket. Försöker jag göra en koppling till så protesterar routern och säger att hänvisningen redan finns.

Jag skulle vara tacksam om någon vet om (och hur) det går att fixa. Sonen kanske blir mest glad eftersom det är pappa som bestämer vart portarna skall gå. Blink

Mvh
Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Så här står det "i" min router:

For Internet Games or Applications

Before starting, you'll need to know which service, application or game you'll be configuring. Also, you'll need to have the IP address for the computer that you want to use.

To set up a computer to play Internet games or use Internet applications:

1. Select the Internet application or game you want to use from one of the relevant lists.
    The Start Port and End Port boxes are filled in.
    Note: If you can't find the game or application you want in one of the lists, click Add Custom Service button, and type the Service Name, Starting Port, Ending Port, and Server IP Address information.
  2. Type the IP address of the computer in the Server IP Address box.
  3. Click Add.

To set up an additional computer to play, for example Hexen II or KALI:

1. Click the Add Custom Service button.
  2. Type the service name in the Service Name box.
  3. Type the beginning port number in the Starting Port box.
    For these games, use the supplied number in the default listing and add +1 for each additional computer. For example, if you've already configured one computer to play Hexen II using port 26900, the second computer's port number would be 26901, the third computer's port number would be 26902.
  4. Type the same port number in the Ending Port box.
  5. Type the IP address of the computer in the Server IP Address box.
  6. Click Apply.

Om det är till någon hjälp vet ja ju inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...