Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallerat


Attas

Rekommendera Poster

Nu har jag formaterat och ominstallerat XP prof och hela office paketet. Det har dock blivit ett litet problem.
När jag startar så är först skärmen svart med texten;
Välj vilket operativsystem som ska startas, och under till står;

Microsoft Windows XP Professional
Microsoft Windows XP Professional

Två gånger alltså. Så har man 30 sek på sig att välja.
Nu funkar inte den undre och den ska ju inte heller vara där överhuvudtagit. Men hur får jag bort den?

Är det någon som kan förklara hur jag tar bort den ena på ett så enkelt och tydligt sätt som möjligt (så bra och enkelt beskrivit som det går) så att jag slipper se denna svarta ruta till ingen nytta varje gång jag ska starta upp?

Tackar så mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På c partitionen så ligger det en fil som heter boot.ini som är dold om du ändrar visningsalternativet för filer till visa dolda filer och öppnar den i anteckningar så kan du ta bort den ena raden som tex den rödmarkerade.


[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom den undre inte fungerar så är det ju den som ska bort men det är mycket viktigt att  det då är det övre som väljs automatiskt om man inte väljer något själv i menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!


Formaterade du innan du gjorde ominstallationen? Så du inte lade in 2st OS på en partition!

Mvh
Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


   Hand.jpg   Tack A7043VMS190. Klockren beskrivning och nu är jag av med eländet.

Helren, datorn var helt formaterad så jag begriper inte hur det kunde bli dubbelt. Har väl "hoppat" till vid installationen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...