Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering


Levnadskonstnär

Rekommendera Poster

Levnadskonstnär

Hej igen.
Jag undrar om jag har någon nytta av Microsofts uppdatering för "Internet explorer" och dess säkerhets uppdateringar då jag kör med Firefox ?

Ytterligare en liten baggis för er, Jag har bockat i att firefox ska komma ihåg mig varje gång jag går ut på nätet. Jag vill bara ha min E-mail adress i ifyld, lösenordet skriver jag in själv. Men båda fälten är tomma .

Tackar och bugar och hälsar Olle Munter välkommen.
Er övriga också.  Hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid att rekommendera att installera alla säkerhetspatchar om det inte finns kända kompatibilitetsproblem (t.ex. AMD, XP SP3 och en viss datortillverkare). Det är inte helt ovanligt att andra program använder komponenter som finns i Internet Explorer och då är det bra om det är uppdaterat. Dessutom kan kanske någon vän eller släkting går in på din dator ibland där personen är van att surfa med IE. Kort och gott så skulle jag rekommendera dig att installera alla säkerhetspatchar. Att uppgradera från IE6 till IE7 eller IE8 ser jag däremot mindre behov av om du primärt använder FireFox. Jag kör själv med IE6 då jag använder Opera som min primära webbläsare. Däremot uppdaterar jag alltid IE6 när det finns sådana i de månadsvisa patcharna från Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Levnadskonstnär!

Precis som JoAr säger i första stycket.

Det andra problemet kan ju ha att göra med strul med din Cache för Firefoxen, rensa eller ta bort Cachen och starta om Firefoxen. Själv använder jag inte Firefoxen. Du kan ju även rensa alla cookies och temporära internetfiler. Har du bockat i någonstans för formulär och att användarnamn och lösenord ska sparas. ska det funka tills du tar bort cookisarna mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...