Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony T100 - Bästa kameran just nu?


Andreas Thors

Rekommendera Poster

Andreas Thors

PC för Allas testredaktör, David Bogerius, rekomenderar Sonys kompaktkamera T100. Så här skriver han:

"Trots att den är löjligt enkel att använda blir bilderna förvånansvärt bra."

Läs hela artikeln här:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.179188/t100-inte-billig-men-bra

Håller du med David? Om inte, vilken kamera är egentligen bäst enligt dig?
Här kan ni som är Smartmedlemmar diskutera och tipsa varandra om digitalkameror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Well,
Den slår ju inte min LX2,a(Leica-Panasonic) som har både rawformat och 10 mpx.
Dessutom har den alla inställningar man kan önska sig och med det nya Ultra|HC kortet kan jag ta seriebilder i raw formatet.

Sen anser jag att hans "test" är för tunn. Inte ett ord om brus eller vignettering o.dyl.
Den är ju inte heller helt billig så det vore nog bra om den jämfördes lite grundligare med andra i samma klass.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det var extremt kortfattad test som egentligen inte säger så mycket.

Att säga om en kamera är bra eller dålig beror ju helt och hållet på vad man ska ha kameran till. Alla har olika behov. Ska man fota mycket i dåligt ljus så är ju Panasonics LX3 suverän med sin mycket ljusstarka optik på f2-f2.8. Däremot är zoomen inte så bra. Tror att optiken bara motsvarar uppåt 60-70mm. Men har man inte behov av att zooma en massa så spelar inte det någon roll. Är zoom någon man vill ha och ljusstark optik inte så viktig så är det helt andra kameror som är bättre val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...