Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Imac - den bästa stationära datorn just nu?


Andreas Thors

Rekommendera Poster

Andreas Thors
PC för Allas testredaktör, David Bogerius, rekomenderar Imac för dig som funderar på att köpa en dator. Så här skriver han:

"Imacen gör ditt skrivbord vackrare. Samtidigt som den är det bästa köpet av stationär dator."

Läs hela artikeln här:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.179122/imac-har-mer-an-utseendet


Vad tycker du? Håller du med David? Om inte, vilken stationär dator är egentligen bäst enligt dig?
Här kan ni som är Smartmedlemmar diskutera och tipsa varandra om stationära datorer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är väl en väldigt bra "familje/hem" datordå den är väldigt snygg och man slipper en stor burk i rummet samtidigt som den har bra prestanda. Ska du dock spela spel och dylikt så finns det nog bättre val som lämpar sig och är byggda mer som spelmaskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänkas - men man ska inte byta från PC till Mac om man är småföretagare och vill köra till exempel SPCS fakturering. Det beror alltså på vad du tänker använda datorn till. Ät man småföretagare är man oftast beroende av att kunna köra windows-program.

Jag vet att man kan jöra windows på macen - men är det en bra idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
fivepointseven

[quote name=maccaddam' date='2008
10
16, 23:03]Kan tänkas
men man ska inte byta från PC till Mac om man är småföretagare och vill köra till exempel SPCS fakturering. Det beror alltså på vad du tänker använda datorn till. Ät man småföretagare är man oftast beroende av att kunna köra windows
program.

Jag vet att man kan jöra windows på macen
men är det en bra idé?

Vill inte vara sådan egentligen
men jag håller helt enkelt inte med dig. Mac
plattformen upplevs ju av väldigt många som en mer supportfri
plattform. Just småföretagare är en ganska stor målgrupp för Apple och Apple
återförsäljare just för att Mac:arna är väldigt effektiva i organisationer där man saknar tillgång till it
avdelningar och supporttjänster
användarna grejer helt enkelt att gör den del underhåll som krävs själva och det tar lite tid (från deras ordinarie arbetsuppgifter). :)

Om man absolut MÅSTE köra SPCS så går det att lösa med till exempel VMware Fusion och Windows
även om man då inte slipper ifrån Windows. .. och givetvis finns det alternativ till SPCS. :)

Sist men inte minst är Windows på Macen en väldigt bra idé. En bra kombination hårdvara till ett relativt lågt pris med drivrutiner från en enda tillverkare. Det blir stabilt och du har Mac OS och iLife inom räckhåll när du lessnat på Windows. :)

För övrigt gör det mig väldigt glad att läsa denna artikel. Roligt om andra ser vad jag tycker mig har sett - prisvärdet i Macarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...