Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mediespelare / mediearkiv


Grufman

Rekommendera Poster

Hej på er!
Kan någon ge mig ett tips gällande mediespelare/mediearkiv för mitt hemmanätverk?
Jag har nyligen fått hjälp med att dra in ett nätverk. Jag har två stationära datorer med Win XP resp Vista, samt en bärbar med XP. WMP 11 fungerar inte i "stationär XP" så jag tänkte avinstallera den och skaffa något annat. Testade "mediamonkey" från "månadens CD" men
det programmet verkar inte klara att rippa några av de skivor jag tänkt spara ner på hårddisken. Programmet vill att jag skall köpa till licensen för "mediamonkey gold" för att kunna rippa "unlimited". Jag hade tänkt lagra in cd skivorna i min "stationära xp" och dela ut "mediemappen" så att de andra datorerna kommer åt den via nätverket.
Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej Grufman!

Testa först och främst att ominstallera WMP 11 och testa igen om det fungerar. WMP 11 ska fungera på XP oavsett om du har en stationär eller bärbar dator.

Du kan även testa Winamp - ett program jag inte använt på många år, men som har en stor skara trogna användare. Jag har för mig att det dessutom nyligen utkom en ny version av Winamp - men man måste visst köpa PRO-versionen för att kunna rippa CD-skivor.
Kolla http://www.winamp.com/player/features för en översikt av versionerna.

Annars är det enda program jag kan komma på *host* iTunes *host igen*, men det vill jag inte rekommendera i första hand.


Annars kan du alltid söka på www.download.com som har det mesta - både gratis och shareware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...