Just nu i M3-nätverket
Jump to content

IE klarar inte .pdf

bippan

Recommended Posts

hej!
Har problem med annan dator ochså, vår bärbara klarar inte att öppna .pdf filer i IE(7).
.pdf filer som laddas till hd:n kan visas, det är bara i ie7 som det inte fungerar (IE.....problem avslutas).
Vad göra? 

Eftersom du säger att du kan öppna .pdf-filer som finns på hårddisken så antar jag att du har Adobe Reader installerat.

Det kan vara så att den plugin som installeras i Internet Explorer vid installationen av Adobe Reader av någon anledning inte fungerar som den ska längre.

Det enklaste sättet att lösa detta är helt enkelt att ominstallera Adobe Reader. Har du en äldre version av Adobe Reader så kan du ju samtidigt passa på att uppdatera till den senaste, som i dagsläget är Adobe Reader 9.

Gå till: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2_allversions.html
och välj de preferenser som gäller för ditt operativsystem och språk.
Välj Adobe Reader 9, ladda ner och installera.

att uppdatera adobe är nog en det i problemet.
det går inte pga. den "äldre" versionen inte kan tas bort av instalations programmet.
och nu minns jag att detta inträffade redan vid försök att "uppgradera" till adobe "8".
Det var då bekymret började.
...förslag på åtgärd önskas   

Om jag fattat detta rätt kan jag instalera och använda foxit medan jag försöker få nån fason på adobe?
.
Drar mej tillminnes att vi vid den misslyckade adobe 8 installationen ringde suporten för datorn (som bara rekomenderade ominstalation av xp) och adobes suport som skickade över nån eller några "ta bort allt adobe" filer, men då nekade datorn detta och sa "du har inte behörighet" trots att dator suporten påstod att jag hadde det( och att dom inte har nån egen moderator inlogg).
Datorn har och har bara haft 1använda konto från uppstart till nu.

ja, precis som att du kan avända flera program att tex öppna mp3 filer.
får du inte upp nån fråga från foxit om den alltid ska öppna pdf så högerklicka på en pdf fil och välj öppna med

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...