Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tradera = säkert?


spel565

Rekommendera Poster

Jag ska köpa en "STEAM ACCOUNT" och jag undrar om det är säkert.
Han som säljer det har fått bra betyg/omdömen.
Är det säker att köpa på tradera?
Vad säger ni är det bra, säker affär?


" Jag säljer nu mitt Steam konto då jag övergått till att endast spela konsolspel. 

Spelen som ingår är följande:

*Audiosurf

*Counter-Strike: Source

*Day of Defeat: Source

*Geometry Wars

*Half-Life 2

*Half-Life 2: Deathmatch

*Half-Life 2: Episode One

*Half-Life 2: Episode Two

*Half-Life 2: Lost Coast

*Half-Life Deathmatch: Source

*Half-Life: Source

*Peggle Extreme

*Portal

*Team Fortress 2

Mitt VAC-status är "Har gott anseende" (som ni ser på vilden). dvs att jag har uppfört mig bra på Steam servrerna och inte blivit bannad någonstans.

Betalning ska ske till mitt Nordea konto senast 5 dagar efter utskickat vinnarmail. När jag ser pengarna på kontot skickar jag användarnamn och lösenord via e-post. Jag rekommenderar sedan vinnaren att ändra både kontakt e-mail och lösenord i Steam inställningarna.

Vid frågor går det bra att maila mig. "
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ska vara säkert att handla där jag har handlat dår förr och tyckt det är bra. sen är det bätre om bon har fått betyg då betyder det att han/hon har selt förr och köparen fick det han låvadeStort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , risken att du blir lurad är liten Men jag skulle använda payson-konto för att vara på säkra sidan .   
                                      http://www.tradera.com/service/tradera_security.aspx
                                                           se punkt 2

Med paysonkonto så får inte din säljare pengar av dig förrän du fått varan . 

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går vidare så glöm inte bort att ändra kontaktuppgifter och lösenord innan du släpper pengarna. Sedan skulle jag rekommendera dig att lusläsa avtalsvilkoren på Steam och försäkra dig om att det är tillåtet att överföra ett konto från en person till en annan så att du inte riskerar att bli av med kontot om det uppdagas. Valve är rätt tuffa vad gäller fusk och missbruk. Kolla också att kontot inte blivit bannat (dvs avstängt från onlinespelande) pga fuskande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt och sålt på Tradera i många år och aldrig haft några problem. Kollar man bara säljarens omdömen och de är OK så bör det inte vara några problem. Jag skulle dock akta mig för en säljare med minusomdöme, alltså 1-, -2 osv. Läs gärna igenom säljarens omdömen för att få en bild av honom/henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag betala?

"Betalning ska ske till mitt Nordea konto senast 5 dagar efter utskickat vinnarmail. När jag ser pengarna på kontot skickar jag användarnamn och lösenord via e-post. Jag rekommenderar sedan vinnaren att ändra både kontakt e-mail och lösenord i Steam inställningarna."


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...