Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autolnloggning


Alexa

Rekommendera Poster

Trots att jag väljer autoinloggning har jag varit utloggad varje gång jag besöker IDG från i måndags eller tisdags. Det har varit samma på tre olika datorer i olika hus så det är troligen fel hos er. Har någon annan samma problem, samtliga är Internet Explorer men olika operativssystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inloggad när jag uppdaterade första sidan i forumet men sedan när jag öppnade den här tråden i en ny flik så var jag utloggad. Firefox 3 och Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också exakt samma problem.Blir utloggad efter vaje besök på IDG och måste logga in igen vid varje återbesök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man får ju självklart inte rensa bort alla kakor och inte ha för hård inställning för vilka kakor som ska accepteras men att bli utloggad när man är på sidan tycker jag låter märkligt.
man kan ju testa ändra den inställning jag nämner sen funderar jag på om idg använder olika typer av kakor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fått logga in manuellt men då har webbläsaren tömt cachen innan det,  å andra sidan så har den tömt cachen väldigt många ggr utan att jag fått logga in manuellt. sen så sparas väl idg kakan (även) i mappen cookies och den töms ju aldrig.
jag vet inte om idg kan påverka detta på nåt vis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckan är kortvarig, nu fungerade det inte för mig igen. Jag har inte tömt chace och gör det aldrig. Kör bara diskrensning då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cookies finns iallfall kvar när man kör diskrensinng och det har inte varit några problem tidigare med inloggningen, felet kvarstår för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det vi gjort med inloggningen är att lade ut en underhållsuppgradering i slutet av september. Inloggningen är och har alltid varit knuten till en webbläsare.
Om det är så att autoinloggningen är trasig måste vi självklart fixa det! Jag håller er informerade om hur det går i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den automatiska inloggningen var rolig så länge det varade.

Gör något åt den Image1.jpg trögheten också så att det går att bläddra mellen sidorna lite snabbare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte något större problem med tröghet för tillfället, några sekunder att få fram en ny tråd bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak som kan hända är att när man loggat in så kommer man till samma inloggning igen, fastän att man är inloggad så man kan bli lurad att tro att man ej är inloggad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta här

logga in.jpg

kan man i värsta fall stå ut med, för är man inloggad så är man i alla fall inne.

Men den förbannade trögheten. Den är snart lika lång som reklamen på TV.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det bara verkar vara du som upplever forumet så trögt (minutrar?) så är det nog inget som PC för Alla kan göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det? Jag tycker Autoinloggningen var jättebra, men ingen av IDGs sidor fungerar systemet ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Eftersom det bara verkar vara du som upplever forumet så trögt (minutrar?) så är det nog inget som PC för Alla kan göra något åt.

Han är inte den enda som tycker att det går trögt. Ibland är det fruktansvärt segt...
Och nej, problemet sitter inte hos mig. Har bra hårdvara och alltid senaste uppdateringar på allt i datorn.

Blev något bättre sen jag började använda AdBlock-tillägget i FireFox, det är alldeles för mycket reklam och skräp på den här sidan...

Har klagat på och påpekat flera saker som borde åtgärdas här på forumet men det verkar inte hända ett smack! Borde vara olagligt att ha en sida i BETA-stadiet så länge som detta forum har varit.

Du är jätteduktig i mångt och mycket när det gäller datorer och gör ett kanonjobb här på forumet men du måste sluta vara så partisk bara för att du är moderator här.

Om folk tycker att sidan är seg då ÄR den seg, gör nåt åt saken!

PS. JA, jag har en dålig dag!!! DS.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det bara verkar vara du som upplever forumet så trögt (minutrar?) så är det nog inget som PC för Alla kan göra något åt.

Han är inte den enda som tycker att det går trögt. Ibland är det fruktansvärt segt...
Och nej, problemet sitter inte hos mig. Har bra hårdvara och alltid senaste uppdateringar på allt i datorn.

Har klagat på och påpekat flera saker som borde åtgärdas här på forumet men det verkar inte hända ett smack! Borde vara olagligt att ha en sida i BETA-stadiet så länge som detta forum har varit.

Du är jätteduktig i mångt och mycket när det gäller datorer och gör ett kanonjobb här på forumet men du måste sluta vara så partisk bara för att du är moderator här.

Om folk tycker att sidan är seg då ÄR den seg, gör nåt åt saken!

PS. JA, jag har en dålig dag!!! DS.

Jag kan inte göra något åt att sidan är seg och även om jag är moderator så är jag inte anställd av IDG utan gör det eftersom jag ändå är inne här ofta och läser de flesta inlägg och inte har något emot att hålla lite ordning i den mån det behövs.

Jag kan också tycka att sidan är långsam rätt ofta, men då menar jag att det tar en halv till en minut att få fram sidan.

Vi var några som försökte hjälpa Attas en gång eftersom han har så stora problem med forumet och vad jag kommer ihåg så tog det honom 10 minuter eller så att få fram en sida i forumet och några sådana tider har jag inte hört någon annan klaga på. Om jag kommer ihåg rätt så ville inte Attas pröva med någon annan webbläsare så att det gick att utröna om problemet berodde på Internet Explorer eller något annat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autoinloggningen fungerar nu för mig! Men forumet är fortfarnade i Beta precis som många av Googles tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...