Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 3


BillyDeKid

Rekommendera Poster

 Hej alla dataanvändare, Jag har fått SP3 på automatiska uppdateringar jag blev förvånad att det gick så fort och lätt sådana program brukar ju vara jättestora. Jag ombads att noga läsa igenom licensevillkoren det var extra viktigt. Det gjorde jag och jag fick uppfattningen att programmet huvudsakligen är till för att hålla koll på att man har ett lagligt licensierat operativsystem, och det har jag men det känns ändå lite dumt att de ska ha sån koll på en.
Min fråga är om det är någon som har erfarenhet av SP3 och om man överhuvudtaget behöver installera det? För det är ju inte som SP2 som var en rad förbättringar och tilltäppning av diverse hål i operativsystemet.
Tacksam för svar, datanovis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SP3 finns alla gamla hotfixar inkluderade, utökade kontroller av piratkopierad Windows license
Nytt fjärrskrivbord.
Andvänder du inte fjärrskrivbordet vinner du i princip ingenting genom att uppdatera till SP3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP3 innehåller många fixar av problem i Windows som inte har släppts via Windows Update.
För mig är det självklart att man ska installera SP3.
Kolla dock om din datortillverkare har skrivit något särskilt om SP3 på sin webbplats eller om det har kommit ut nya drivrutiner eller något sådant för att SP3 ska fungera riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...