Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läsk i tangentbordet


Klippan

Rekommendera Poster

Jag lyckades slå omkull en läskflaska så en del läsk stänkte ut över tangentbordet på min bärbara dator. Efter det så betedde den sig lite konstigt men den startade i varje fall.
Nu, dagen efter, är den bättre MEN vissa tangenter fungerar ej.
På ett externt inkopplat tangentbord fungerar alla tangenter så jag antar
att mina fallerande tangenter beror på kladd eller klibb i mitt tangentbord.
Kan man göra något åt detta? Typ ta ur tangentbordet och tvätta av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så lär dig att vara försiktig med drycker vid tagnentbord.
Men jag vet ej hur det funkar direkt med de inbyggda i laptops, kasnke går att ta av själva tagnenterna och torka med en fuktig trasa eller nåt. Jag vet inte så gör inget som jag säger utan bekräftelse av nån annan [;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får skruva bort t-bordet från datorn, brukar vara ganska lätt.
Sedan får du flocka bort alla tangenter, fotografera tangentbordet innan så du vet var varje tangent ska sitta.
Sedan får du plocka i sär hela tangentbordet i delar , torka rent det där det läsk.
Sedan får du rengöra plastfilmen med själva knapparna på med sprit.
Det är två filmer som ligger på varandra, mellan dessa filmer har det antagligen runigt in läsk som gör att det inte blir någon kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara värt att nämna att sprit bör vara Isopropanol som man kan köpa på flaska på Apoteket t.ex. För att vara exakt så står det Isopropylalkohol på min flaska som jag köpte för länge sedan. Det är en kemiskt ren sprit som inte lämnar några rester efter sig då spriten avdustat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...