Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator Piper när man startar den


Randomizer1

Rekommendera Poster

Hej!

asså min andra ( stationära dator ) är "sönder"
den piper när man startar den.

den funkar lite då och då.

med 1 månads mellanrum typ.

men varför piper den när man startar?

det börjar med 2 pip sen kommer det hela tiden.

snälla hjälp!

vilken hjälp som helst kan hjälpa!
 
MVH The E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Pipen vid uppstart kan hjälpa dig att hitta vad felet är. De är troligtvis en typ av felmeddelande.

Kolla handboken till din dator eller på datortillverkarens hemsida.

Lyssna hur många pip det är när du startar upp datorn och om det piper i en viss takt, t.ex. 2 långa och 2 korta pip eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Den enda dator jag vet lät, när den startade var en HP årsmodell 1997 av den finns inget kvar. Systemfel brukar generera ljud, men idag är det ovanligt att datorer säger något så vida man inte har uppstartsljud igång, vilket är en helt annan sak.

Ta hem SIW som är gratis och kör i den datorn som är lite så där lagom pigg så får du en massa information om datorn.

http://www.gtopala.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SIW är ok, men om datorn inte startar så hjälper ju inte detta.

Som sagt pipen kan ha olika betydelse beroende på om det är långa eller korta pip och hur långt tid det är emellan.
Kan mycket väl vara ramminnet som är paj eller har lossat. Kolla så att det sitter fast ordentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis är det ett fel meddelande..Men min dator pep förut också, men då var det så simpelt att en tangent hade fastnat! :P 

Så du kan ju kolla så att alla tangenter är som dom ska och inte har klibbat fast..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...