Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Installera teckensnitt Windows Vista

Aja

Recommended Posts

Hej!

I hjälpfunktionen står sdett man ska klicka på arkiv och om arkiv inte syns ska man trycka på alt-knappen. Men när jag går in i Kontrollpanelen - Teckensnitt ser jag ingen arkivmeny och när jag trycker på altknappen händer ingenting. Hur får jag in ett nytt teckensnitt i Windows Vista?

Nilla

högerklicka på teckensnittsfilen och välj installera, testa först utan att lägga den i teckensnitts mappen.

Testade själv nu i Vista, bara att högerklicka och installera, du behöver inte veta vad mappen heter men annars så heter den fonts i windowsmappen.

högerklicka på teckensnittsfilen och välj installera, testa först utan att lägga den i teckensnitts mappen.

Testade själv nu i Vista, bara att högerklicka och installera, du behöver inte veta vad mappen heter men annars så heter den fonts i windowsmappen.

Tack det fungerade utmärkt. Då fortsätter jag med nästa fråga. Jag har försökt att byta namn på en mapp och får då meddelandet att jag inte har rätt att göra det. Jag har uppenbarligen inte systemadministrationsrättighet trorts att jag är den enda som inom all framtid kommer att ha med denna dator att göra. I hjälpfunktionen står det inte hur man skaffar sig det, bara vad det innebär.

Hur gör jag för att komma åt mina egna mappar och byta namn på dom?

Nilla

Vissa mappar går inte att byta namn som User, Program Files, Windows, App Date, Documents osv är det dessa mapper du försöker byta?

Det handlar om en mapp jag av misstag lagt i mappen My documents som av någon anledning finns trots att mappen Dokument finns.

När det inte gick att byta namn försökte jag ta bort den och det gick inte heller. Jag behöver inte My Documents eftersom alla mina filer ligger i Dokument. Hur tar jag bort mappen My documents eller mappar som ligger i denna?

Skulle också vilja har hkälp att få större text i dokument som visas i webbläsaren (Internet Explorer). Jag har en stor skärm widescreen. I Mailprogrammet kan man ställa in större text, likaså på skrivbordet. Men i webbläsaren är den mikroskopisk. Jag har provat med att ändra skärmupplsöning men då ser texten konstig ut, den dras ut på bredden.

Gunilla

Du kan inte ta bort My documents därför att det är en genväg till Dokument så att program som är skrivna för XP ska känna igen sig.

I Internet Explorer så kan du väl zooma genom att hålla nere Ctrl-tangenten medan du snurrar på skrollhjulet på musen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...