Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer Extensa 5220-302G16Mi


SmurfeN^

Rekommendera Poster

Jag har tittat på denna ganska nya och billiga dator från acer (och prisvärd antar jag?)
Är detta en bra dator och får jag verkligen så mycket för pengarna som jag tycker det ser ut som? Sen så har jag som vanligt några random frågor.


1. Kan någon få fram hur snabb hårddisken i datorn är?
2. Är grafikkorten tillräckligt för att kunna spela Counter strike 1.6 på och kanske videoredigera och bildbehandla lite? (Videoredigera är inget behov)
3. Efter svaret på fråga 2 så vill jag gärna veta hur det går att spela 1.6 i praktiken, om det blir såpass mycket Fps drop när man smokar att det börjar lagga och så?

OBS! Alla frågor här ovan är om jag intallerar Win. XP på burken istället för det tröga Vista som jag personligen hatar. Dock skulle det vara bra ifall datorn skulle klara samma saker med Vista också, dock inget som kommer "användas".

Lite länkar till sidor där produktinformation om datorn finns ifall fler är intresserade:
Pricerunner: http://www.pricerunner.se/pi/27-1125101/Baerbara-datorer/Acer-Extensa-5220-302G16Mi-Intel-Celeron-M-560-2.13GHz-2048MB-160GB-TFT15.4-DVDRW-Win-Vista-Home-Premium-produktinformation

Prisjakt.nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=317204 (Inte så mycket ifyllt ännu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Hårddiskarna i bärbara datorer roterar oftast 5400 varv per minut.
2 Counter Strike 1.6 kan nog de flesta moderna datorer köra. Det svåraste är nog att veta om det blir några kompatibilitetsproblem då äldre spel sällan testats på grafikkretsar som används i bärbara datorer. Men i princip bör det fungera.
3 Ingen aning, men det ser ut att vara en maskin som kommer att dra runt spelet i bra fart med tanke på att CS 1.6 är ett många år gammalt spel.

Frågan om Vista är lite knepigare. Det kan vara kompatibilitetsproblem med gamla program som inte uppgraderats för Vista. Skulle nog rekommendera dig att leta efter ett svenskt forum för CS och fråga där för att få bättre svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Är det någon som har denna dator så vill jag gärna veta hur bra spel den kan klara av utan problem bara.
Dock så är det som jag sa att jag kommer försöka få tag i skivor med XP av någon jag känner och kommer köra det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...