Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internetuppkoppling

anikar

Recommended Posts

Hej!

Sköter datorn i en liten förening som använder internetuppkopplingen väldigt lite. Förut har vi haft en dator med inbyggt modem. Gick inte att ringa på tel samtidigt, vilket är OK. Nu har vi köpt en ny dator med Vista. Där finns ju inget modem inbyggt. Har Spray som interneteverantör. Vi betalar endast för den internetuppkoppling vi använder, vilket bara blir några tior i månaden. Tror det kan vara svårt att få tag på "löst modem". Hur gör vi?

Tack för svaren. www.dustin home.se, där kan man väl bara handla på nätet. Är det inte vanligt att nya datorer har serieport?

Vet ni något annat billigt sätt än modem för intenetuppkoppling?

Jag vet inte vad som är vanligt, men min nya dator har inte serieport.

Jag känner inte till något annat än uppringt internet via modem där kostnaden bara blir några tior i månaden. Det ska väl finnas något ADSL-abonnemang som kostar 99 kronor/månad med vissa villkor. Även lägsta kostnaden för 3G-abonnemang ligger på 99 kr/månad.

Varför vill du inte köpa modemet i en internet-butik?

Jag vet inte vad som är vanligt, men min nya dator har inte serieport.

Jag känner inte till något annat än uppringt internet via modem där kostnaden bara blir några tior i månaden. Det ska väl finnas något ADSL-abonnemang som kostar 99 kronor/månad med vissa villkor. Även lägsta kostnaden för 3G-abonnemang ligger på 99 kr/månad.

Varför vill du inte köpa modemet i en internet-butik?

Tack för svaret.
Vill helst handla en vanlig liten datorbutik, där man kan fråga och få råd, t ex hur man kollar om det finns en serieport m m. Man kan ju gå dit flera ggr och prata. Har varit hos Elgiganten, men de har inga modem. Nu är det ju inte jag själv som bestämmer eftersom det är en förening. Får prata med min styrelse om hur vi skall göra.
Jag har haft nytta av de svar jag fått här.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...