Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Vixta


TomStar

Rekommendera Poster

Jag har tankat hem 1,3 Gb Vixta img.fil och brännt den på en DVD-RW skiva.
Längre än så kom jag inte !!! Skivan kan inte öppnas i windowsutforskaren och den startar ej heller för installation !!!???
Jag förfor på samma sätt för ett tag sedan med en Ubuntudist och det funkade alldeles utmärkt.
Är det någon expert här som kan lägga upp en enkel manual för "dummies" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får inte hjälpa till med nerladda och olagliga program. Det går inte att tanka hem lagligt, inte ens som demoversion. Vänd dig till någon annan som vill hjälpa dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får inte hjälpa till med nerladda och olagliga program. Det går inte att tanka hem lagligt, inte ens som demoversion. Vänd dig till någon annan som vill hjälpa dig.



va??

Vixta.org description
     
Vixta.org is a Fedora-based Linux distribution designed to be user-friendly and eye-catching, similar in look and feel to Vista.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först testa och bränn Vixta på en vanlig dvd, annars så vänta till nästa utgåva för i bland kan även både Fedora och Mandriva också vara knöliga att få retsida på, när man tankar ner dom vid fel tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Linux för Alla

Ten Hut!

Jag har tankat hem 1,3 Gb Vixta img.fil och brännt den på en DVD-RW skiva.
Längre än så kom jag inte !!! Skivan kan inte öppnas i windowsutforskaren och den startar ej heller för installation !!!???
Jag förfor på samma sätt för ett tag sedan med en Ubuntudist och det funkade alldeles utmärkt.
Är det någon expert här som kan lägga upp en enkel manual för "dummies" ?


Undvik RW, placera den heller på en vanlig DVD-R. Något så simpelt kan ibland vara orsaken till att det krånglar. På CD-ROM-tiden var det sällan populärt med RW apropå boot och kompatibilitet...

/Linux för Alla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej Alla

 

Jag har lärt mig att man ska helst aldrig använda sig av DVD-RW skivor om man ska bränna in operativsystem som Vixta är. Därför de bara felar och beter sig konstig. Jag köpte ny dator nyligen och la in KUbuntu detta var innan jag visste om att Vixta fanns. Men båda använder KDE som miljö. Och första gången brände jag KUbuntu på en DVD-RW skiva. Och så fort jag stoppade in den för att installera så sa datorn att det fanns ingen skiva i den. Så alla bränn in dom på vanliga skivor iställer för RW skivor. Dom är så himla dåliga. För det mesta går de sönder efter ett tag.

 

M V H

Krille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du laddat hem en *.isofil så skall du alltid först kontrollera att filen är hel. Det gör du genom att jämföra filens MD5 eller SHA summa med den som finns på nedladdningsplatsen. De bör vara indentiska. Efter bränningen till skiva skall motsvarande kontroll göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...