Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Quickcam installeras inte


Jackass Storm Trooper

Rekommendera Poster

Jackass Storm Trooper

Precis som Titeln säger. Quickcam installeras inte.
Det är så här. Jag köpte en webb kamera igår. Modellen är Logitech s5500.
Jag sätter in skivan med drivrutiner och programvaran på, stänger av antivirus och har inte kameran inkopplad, så som det ska vara. Jag accepterar användarvilkoren och när man kommer till installationen så blinkar den bara till och så vill installations guiden att jag kopplar in kameran. Men den säger "inväntar anslutning" ändå efter inkoppling. Så igår lät jag den stå så i ca 2 timmar utan att något hände.
Jag har letat efter svar på liknande problem men icke. Det finns ingenting liknande på hela nätet.
Jag har Windows XP 32-bit förresten. Jag har laddat ner Quickcam från Logitechs hemsida och testat med det är likadant. Jag har även försökt med att installera i felsäkert läge men upplöningen är för liten. Inga virus, spyware, adware eller andra elakingar. Jag har tömt mappen temp, tagit bort cookies, tömt papperskorgen, diskdefragmenterat och allt annat som kan hjälpa. Inget funkar!

Jag har absolut ingen aning om hur man fixar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat annan usb-port?
Annan utrustning som fungerar i usb-portarna?
Om du ansluter kameran utan att ha installationsprogrammet igång - vad händer då? får du upp "ny maskinvara har hittats.."?

Om du ansluter kameran till annan dator? (utan att installera program)

When Setup simply disappears or doesn't complete 

NOTE: When installing software, administrative rights are needed to install all the files for camera software. If you are logged in as another user without administrative rights, the software may not install/function correctly.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jackass Storm Trooper
Prövat annan usb-port?
Annan utrustning som fungerar i usb-portarna?
Om du ansluter kameran utan att ha installationsprogrammet igång - vad händer då? får du upp "ny maskinvara har hittats.."?

Om du ansluter kameran till annan dator? (utan att installera program)

When Setup simply disappears or doesn't complete 

NOTE: When installing software, administrative rights are needed to install all the files for camera software. If you are logged in as another user without administrative rights, the software may not install/function correctly.



Jag har provat alla usb portar jag har. De ända som inte klarade av kameran var dom på tangentbordet. "Ny maskinvara hittad" dycker upp när jag kopplar in den i de andra. Det är inte kameran eller annan hårdvara det är fel på utan mjukvaran som inte vill installeras. Alltså Quickcam och drivrutiner. Här är en länk till en video som visar vad some händer. clicky till video

Och jag är administratör.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tanke var att det kunde vara fel på hårdvaran eftersom mjukvaran förväntas hitta hårdvara för att slutföra installationen.
Om man väljer "hoppa över" i steget där hårdvaran ska anslutas, fortsätter det då?

Jag skulle testa det och sedan när man ansluter hårdvara och får info "Ny hårdvara..." så skulle jag då, efter att ha försökt installera, fortsätta den guiden.

Fick göra precis så igår, men då gällde det en skrivare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jackass Storm Trooper
min tanke var att det kunde vara fel på hårdvaran eftersom mjukvaran förväntas hitta hårdvara för att slutföra installationen.
Om man väljer "hoppa över" i steget där hårdvaran ska anslutas, fortsätter det då?

Jag skulle testa det och sedan när man ansluter hårdvara och får info "Ny hårdvara..." så skulle jag då, efter att ha försökt installera, fortsätta den guiden.

Fick göra precis så igår, men då gällde det en skrivare...


Man ska installera mjukvaran före hårdvaran. Det funkar perfekt på farsans dator men inte på min.
Installationen startar ju inte änns för mig. Den hoppas över. Om man väljer hoppa över i steg 4 när man ska ansluta kameran så säger den att det är klart och att när man trycker på OK så ska Quickcam starta. Men det är ju inte änns installerat. Hur ska det kunna starta då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motherboard_92

Det gör inget om Quiccam startar för att det är bara själva programet, så den är bara att stänga av och sen kopplar du in camen och händer det inget så skulle jag vilja att du höger klickar på den här datorn och sen kan du typ leta lite där bland menyerna så ska du hitta enhetshanteraren och där kan du se alla maskinvaror som datorn känner av och jag skulle kunna tro att du kommer hitta den som en okänd usb enhet och då kan du höger klicka och sen kan du klicka på updatera drivrutin.
och då ska du ha skivan insatt i datorn.
och i guiden som dyker upp så ska du bara klicka på nästa sen kommer datorn att söka efter drivrutinerna.
och är det så att du har flera okända usb-enheter.
så får du prova en efter en tills du hittar rätt om du lyckas med det.
jag har haft samma problem med min web-cam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jackass Storm Trooper
Det gör inget om Quiccam startar för att det är bara själva programet, så den är bara att stänga av och sen kopplar du in camen och händer det inget så skulle jag vilja att du höger klickar på den här datorn och sen kan du typ leta lite där bland menyerna så ska du hitta enhetshanteraren och där kan du se alla maskinvaror som datorn känner av och jag skulle kunna tro att du kommer hitta den som en okänd usb enhet och då kan du höger klicka och sen kan du klicka på updatera drivrutin.
och då ska du ha skivan insatt i datorn.
och i guiden som dyker upp så ska du bara klicka på nästa sen kommer datorn att söka efter drivrutinerna.
och är det så att du har flera okända usb-enheter.
så får du prova en efter en tills du hittar rätt om du lyckas med det.
jag har haft samma problem med min web-cam


uhh.... Quickcam installeras inte änns. Drivrutiner installeras inte heller. Installationen hoppas över hela tiden. Jag har testat med att installera drivrutinerna genom enhetshanteraren förresten, men det blir likadant. Kameran identifieras som en Webkamera och inte som en okänd enhet så som det ska vara.

allt detta krångel kan väl inte bero på att jag har logitech tangent bord, mus och joystick? Jag har ju testat med att avinstallera alla Logitech grejer och installera Quickcam och kamera drivrutiner men icke.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...