Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ev 2st NYA bärbara


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hej Och Good Morning!

Jag går i funderingar på att köpa 2st bärbara "Laptop"!

Och vill ha med skaplig prestanda! Pris per st Ca: 6000-7000Kr och helst med Blueray Spelare och 3-4Gb Ram!

Ska man satsa på delat  minne mellan Grafik och Ram!? Med detta menar jag att grafiken ska ha eget minne eller spelar detta ingen roll?

Tips och rekomendationer mottages! 

Då jag INTE är speciellt "inne" på bärbara vad bör man tänka på?

Och har då alltså INTE haft någon bärbar tidigare!Stjärnsmäll

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej jag tycker är viktig är att datorn har bra kvalité gärna bussiness modell
Och inte väger mer än kanske 2kg.
Varnliga bärbara för "hemma" bruk är inte speciellt bärbara enligt mig, då batteri tiden inte är den bästa och bygg kvalitén på datorn är plastig vilket gör att datorn rasar ihop snabbare än en datorn som är byggt för att bäras.
HP Compaq serien gillare jag, dom är smidiga och ganska prisvärda.
Nackdelen är bara att dom inte levereras med blue ray brännare, men det går säkert bra att eftermontera, lika så minne.

Den här är fin http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=281366

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de saker jag tittar på är att det inte bör vara delat minne för grafiken, även om en bärbar kanske inte är optimal när det gäller spel. ATI eller nVidia (inte Intel) eftersom jag tror de har bättre "verktygslåda", uppdaterade drivrutiner osv..

Och - som jag påpekat några gånger nu - se till att kylfläktens utblås inte sitter på den sida där anändaren har sin externa mus.. blir varmt som ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej Igen!


Eftersom jag frågade om råd så får jag väl berätta!

Det blev "Till Mig en HP 6830s" det ända jag tycker är lite litet är hdd`n på 250Gb, annars så processor INTEL Dual Core 2,27Ghz, 4Gb Ram mm mm!


Eftersom jag känner till dom som har affären så fick jag lite USB hubbar,Norton Internetsecurity 2009, mm mm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...